دانلود فایل کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی در ۱۳۰ اسلاید قابل ویرایش

دانلود فایل کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی در ۱۳۰ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی در ۱۳۰ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی در ۱۳۰ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۴

ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

›افت کیفیت یادگیری در مدرسه ( پروژ های تیمز و abc)

آزمون تیمز ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳  آزمون پرلز  ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶

›تغییرات ایجادشده در برنامه های درسی دوره دبستانی (علوم، بخوانیم و بنویسیم، هدیه های اسمان و..)

›طرح نظریه های جدید در علوم تربیتی ( عبور از پارادایم رفتار گرایی)

›ضعف نظام ارزشیابی موجود

محتوای اسلاید ۹

برخی از فواید ارزشیابی کیفی توصیفی

کاهش اضطراب و تنش ناشی از شرکت در امتحانات مکرر و پایانی

کاهش رقابت های نامناسب برای کسب نمرات بالاتر

کاهش حساسیت والدین ، فراگیران و آموزگاران به نمره

کاهش فشار والدین بر فرزندان برای کسب نمرات ممتاز

فراهم نمودن زمینه ی مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تعیین سرنوشت تحصیلی فراگیر

ایجاد فرصت اصلاح برای فراگیران و آموزگاران جهت رفع کاستی های فرایند یادگیری

ارائه ی بازخوردهای پیوسته از جریان یادگیری به فراگیران به صورت توصیه های مکتوب و شفاهی

بهبود فرایند یاد دهی یادگیری

پاورپوینت کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی توصیفی

محتوای اسلاید ۲۳

تعریفی از ازرشیابی کیفی توصیفی

فرایند جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات حاصل از به کارگیری ابزارهای مختلف

( آزمون‌های مداد کاغذی ، آزمون های عملکردی ، ثبت مشاهدات ، تکالیف و فعالیت‌ها و …)

از ابعاد مختلف جریان یادگیری وتصمیم گیری و ارائه بازخوردهای توصیفی مفید و مؤثر در جهت هدایت این جریان به سوی تحقق بهتر اهداف.

محتوای اسلاید ۶۹

آزمون های مداد کاغذی

این آزمون ها اگر به‌درستی طراحی و اجرا شوند می‌توانند میزان تحقق برخی از اهداف آموزشی را بررسی نمایند و اطلاعات مناسبی از چگونگی آموخته‌های دانش‌آموزان را در اختیار معلّم قرار دهند. بنابراین، امتحانات کتبی با سؤالات چند گزینه‌ای، کوتاه پاسخ، تشریحی و مانند این‌ها در ارزش‌یابی کیفی توصیفی کاربرد دارند و معلّم می‌تواند برای بررسی میزان تحقق برخی اهداف از آن‌ها استفاده کند. نکته‌ی مهم آن است که اطلاعات به دست آمده از اجرای این نوع آزمون ها باید با اطلاعات به دست آمده از ابزارهای دیگر ترکیب شوند.

مطالعه بیشتر