دانلود پاورپوینت اسپیرومتر (دم سنج ) تعیین حجم تنفسی ریه

دانلود پاورپوینت اسپیرومتر (دم سنج ) تعیین حجم تنفسی ریه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
5,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت اسپیرومتر (دم سنج ) تعیین حجم تنفسی ریه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت اسپیرومتر (دم سنج ) تعیین حجم تنفسی ریه می باشد که با فرمت ppt در ۱۹ اسلاید قابل ویرایش بهمراه تصاویر تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مقدمه

روشی که به صورت آزمایشات پاراکلینیکال جهت کشف نارسایی ریوی استفاده می شود. در بین آزمون های عملکرد ریه, آزمون اسپیرومتری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . باید به این نکته مهم نیز اذعان داشت, که در صنایع جهت بررسی عملکرد ریه, اسپیرومتری مهمترین, در دسترس ترین و کم هزینه ترین آزمون می باشد.

اسپیرومتر چیست؟

اسپیرومتر دستگاهی است که توسط آن حجم ها و ظرفیت های ریوی اندازه گیری می شود.

به برگه ای که دستگاه شاخص ها را روی آن ثبت می کند, اسپیروگرام می گویند.

تنفس را می توان این گونه تعریف کرد

تبادل گازها بین موجود و محیطی که در آن زندگی می کند. با این تعریف دو نوع تنفس در موجود زنده خواهیم داشت:

تنفس داخلی (سلولی)

تنفس خارجی (ریوی)

تنفس داخلی (سلولی)

تنفس داخلی، تبادل گازها بین جریان خون و سلول های مجاور صورت می گیرد. خون در طی عبور از میان بافت های بدن، تقریبا به اندازه ۵ تا ۷ درصد از حجم خود، اکسیژن از دست می‌دهد و ۴ تا ۶ درصد دی‌اکسید کربن دریافت می کند هنگامی که دما با اسیدیته، افزایش پیدا می‌کند، اکسیژن بیشتری به بافت‌ها می رسد. قسمت اعظم اکسیژن به وسیله گویچه‌های سرخ خون و همگلوبین، حل می شود. اما تنها ۳۰ درصد دی‌اکسید کربن توسط این سلول‌ها حل شده، بقیه آن در پلاسما حل می شود.

مطالعه بیشتر