دانلود پاورپوینت جامع احیاء تفکر فلسفی در علم معاصر

دانلود پاورپوینت جامع احیاء تفکر فلسفی در علم معاصر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
50KB
نویسنده
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت جامع احیاء تفکر فلسفی در علم معاصر

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع احیاء تفکر فلسفی در علم معاصر می باشد که با فرمت ppt در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت جامع احیاء تفکر فلسفی در علم معاصر:

دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است.

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیار عالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

مقدمه

• در قدیم فلسفه شامل همه علوم می شد . بخشی از آن مربوط به علوم طبیعی و ریاضی می شد , که موسوم به فلسفه طبیعی بود . بخش دیگر آن متافیزیک بود که با بنیادی ترین مسائل هستی ( مثلاً ماده, فضا , زمان , علت , و…) سر و کار دارد , یعنی سرشت نهائی واقعیت.
• در شروع علم جدید نیزاین دیدگاه حاکم بود و به همین جهت نیوتون نام کتاب معروف خود را ” اصول ریاضی فلسفه طبیعی نامید.“
• اگرچه نیوتون گفت که ”فرضیه نمی سازم“ , اما کار او مملو از مفروضات متافیزیکی بود. زیرا نمی توان کار مهم علمی ک رد مگ ر آنکه مفروضاتی – مثلاً درباره اینکه چه نوع مفاهیمی مجازند ؟ یا چه معیارهائی برای سنحش نظریه ها باید بکار برد؟- بشود. ه مینطور تعمیم از یک رشته داده های محدود به قوانین عام همواره همراه با بعضی مفروضات متافیزیکی صریح یا ضمنی است.
ارنان ماک مولین:
” نیوتون نمی توانست نظریه های خود را بدون نوعی اصول متافیزیکی بسازد. او می بایستی تصمیم بگیرد که در کجای طبیعت متوقف شود , در کجا دنبال علت بگردد , و اینکه چه چیزی توضیح بحساب می آید . این گونه تصمیمات بسیار ورا آنچه بود که علم موفق قبلی اجازه می داد.“
ارنان ماک مولین :
” ممکن است کسی مایل باشد فکر کند که اینگونه اصول تنظیم کننده وسیعاً متافیزیکی دیگر نقشی در علوم طبیعی ندارند.اما کمی تامل در مناقشات جاری در نظری ذرات بنیادی در نظری میدانهای کوانتومی , و کیهانشناسی باید ما را آگاه کند که این دور از واقع است. درست است که اصول مطرح شده ممکن است به اندازه آنهائی که در زمان نیوتون مطرح بودند متافیزیکی نباشند , اما تمایز در درجه است نه در نوع.”

مطالعه بیشتر