دانلود فایل بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان جمعیت در ایران

دانلود فایل بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان جمعیت در ایران
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان جمعیت در ایران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین و باکیفیت ترین تحقیق پاورپوینت رشته آموزش ابتدایی با عنوان : بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان (جمعیت در ایران) ویرایش جدید می باشد که با فرمت ppt در ۱۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان (جمعیت در ایران)

به مجموعه افرادی که دریک جا زندگی می کنند جمعیت می گویند. طبق آخرین آمار جمعیت کشور ما هم اکنون بیش از ۷۵ میلیون نفر است.

دلایل افزایش جمعیت

اگر تعداد افرادی که متولد می شوند از تعداد افرادی که می میرند بیش تر باشد جمعیت افزایش می یابد. یکی دیگر از دلایل افزایش جمعیت مهاجرت است وقتی مردم برای کار یا زندگی از جایی به جای دیگرمی روند جمعیت آن جا افزایش می یابد.

نقشه ی پراکندگی جمعیت در ایران

ناحیه ی کناره ی دریای خزر وسعت کمی دارد اما جمعیت زیادی را در خود جای داده است  در این ناحیه آب و هوا مساعد و خاک مرطوب و حاصل خیز است باران کافی می بارد و کشاورزی رونق بسیار دارد به همین دلیل جمعیت زیادی در این ناحیه ساکن شده اند در کنار دریای خزر شهرها و روستاهای زیادی با فاصله ی کم از یک دیگر به وجود امده اند.

کوهپایه

هر چه از ناحیه ی مرکزی ایران به سمت کوهپایه های البرز وزاگرس پیش برویم تعداد شهر ها و روستا ها افزایش می یابد . در کوهپایه به علت بارش بیش تر برف و باران آب به مقدار کافی وجود دارد  خاک آبرفتی و هوا معتدل تر است در نتیجه روستا ها و شهر های در کوهپایه ها به وجود آمده اند. تهران و مشهد و اصفهان و تبریز پر جمعیت ترین شهرهای ایران در کوهپایه قرار دارند.

مطالعه بیشتر