دانلود جزوه اقتصاد سیاسی بین الملل دکتر مصلی نژاد

دانلود جزوه اقتصاد سیاسی بین الملل دکتر مصلی نژاد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
7,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه اقتصاد سیاسی بین الملل دکتر مصلی نژاد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس اقتصاد سیاسی بین الملل دکتر مصلی نژاد می باشد که با فرمت pdf در ۵۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه اقتصاد سیاسی بین الملل دکتر مصلی نژاد:

سوال ورودی: جنس این درس چه هست و در این درس چه می آموزیم؟
اقتصاد سیاسی بین الملل به مطالعه ارتباط متقبال سیاست بین الملل و اقتصاد بین المللی می پردازد.
این درس تلفیقی از سیاست و اقتصاد بین المللی است.
اقتصاد سیاسی بین الملل بر نقش حکومت، احزاب، سازمان های بین المللی، ائتلافات دولت ها و جنبش ها تمرکز می کند.
تمرکز درس بر پدیده های اقتصادی است. و نمونه بارز دروس بین رشته ای است که بین اقتصاد و روابط بین الملل است. یعنی به ۳ حوزه اقتصاد، سیاست، و روابط بین الملل وارد شده ایم.
عناصر اصلی روابط بین الملل: ۱٫مبارزه ۲٫رقابت ۳٫همکاری ۴٫ سازگاری صریح با محیط های در حال تحول.

*مثال: وقتی در یک کشور کودتا یا انقلابی به وقوع می پیوندد نظام سیاسی موجود بر چیده شده و یک نظام سیاسی جدید سر کار می آید. این نظام برای رفع نیاز با قدرت های خارجی ارتباط و مراوده اقتصادی دارد. اگر مردم آن کشور نظام سیاسی جدید را پذیرفته باشند سازگاری صریح بین این دو دولت صورت گفته است.
امروزه رفتار و پیامد های داخل کشور ها به مرز های ملی محدود نمیشود و طبق نظر مک لوهان که جهان را به یک دهکده تشبیه می کند، این رفتار و پیامد ها به مناطق و جاهای دیگر نیز تاثیر گذاشته و تعمیم می یابد.

*مثال: اضمحلال جماهیر سوسیالیست شوروی; افول قدرت شوروی به کشور های دیگر نیز تعمیم پیدا کرد. و این امکان را به کشور های پشت دیوار آهنین داد که بتوانند با جهان ارتباط برقرار کنند و با کشور های بلوک غرب تعامل داشته باشند….

مطالعه بیشتر