توضیحات فایل:
دانلود جزوه فلسفه تربیتی اسلام دکتر محمد علائی
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه فلسفه تربیتی اسلام دکتر محمد علائی دانشگاه فرهنگیان ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۷۹ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
جزوه فلسفه تربیتی اسلام دکتر محمد علائی برگرفته و تلخیصی است از کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی گروه نویسندگان :
فلسفه
فلسفه دراصل واژه ای یونانی و به معنای دوست داشتن دانش است.فیثاغورث حدود پنج قرن قبل از میلاد ظاهراً نخستین متفکری بود که در برابر کسانی که به گزاف خود را دانشمند یا سوفیست مینامیدند متواضعانه عنوان فیلسوف یعنی دوستدار دانش را برای خود برگزید .این واژه به تدریج به مجموعه ای از دانشها که گروهی از اندیشمندان یونانی مانند سقراط افلاطون و ارسطو به ترویج آنها میپرداختند اطلاق شد.
مسائل فلسفی در دو قسم نظری و عملی دسته بندی شده اند. فلسفه نظری یا همان حکمت نظری خود مشتمل بر سه بخش الهیات، ریاضیات و طبیعیات بوده و فلسفه عملی یا همان حکمت عملی نیز به سه بخش اخلاق ، تدبیر منزل و سیاست مدن تقسیم شده است.
افزون بر کاربرد یادشده واژه فلسفه گاه در ترکیبهای اضافی مانند:فلسفه دین، فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ، فلسفه حقوق و فلسفه تعلیم وتربیت بکار میرود. این ترکیبها به دانشهایی اشاره دارند که میتوان عنوان کلی فلسفه های مضاف را برای آنها برگزید.
فلسفه های مضاف بسته به معنای موردنظر از مضاف الیه شان خود به دو دسته اصلی تقسیم پذیرند .الف – اگر مضاف الیه علمی از علوم نباشد ترکیبی از این دست به علمی درجه اول اشاره دارد که کار آن بررسی فلسفی مضاف الیه است . برهمین اساس برخی از اندیشمندان غربی فلسفه دین را به تفکر فلسفی درباره ی دین تفسیر کرده اند و برخی دیگر از آنان تعبیر الهیات فلسفی را جایگزینی مناسب برای فلسفه ی دین دانش دانسته اند.