دانلود جزوه درس دانش اجتماعی تربیتی معلم دانشگاه تربیت شهید رجایی

دانلود جزوه درس دانش اجتماعی تربیتی معلم دانشگاه تربیت شهید رجایی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
90,000 تومان 7,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس دانش اجتماعی تربیتی معلم دانشگاه تربیت شهید رجایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس دانش اجتماعی تربیتی معلم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می باشد که با فرمت pdf در ۶۸ صفحه مفید و ارزنده تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین جزوه درس دانش اجتماعی تربیتی معلم دانشگاه تربیت شهید رجایی :

بخش نخست: ویژگیهای عصر حاضر

-فروریختن ساختارهای فیزیکی و مفهومی در عصر ارتباطات
-رویارویی اطلاعات با دانش
-رویارویی سرعت با تامل در تصمیم
-رویارویی سنت با مدرنیته
-رویارویی عاملیت انسان با قدرت ساختارهای اجتماعی
-چالش معنا
-چالش هویت

تکالیف یادگیری:

– مطالعه و مرور مقاله چالش های تربیت اسلامی در قرن بیست و یکم، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد دوم.
– مطالعه و مرور فصل سوم از بازشناسی عاملیت انسانی در فضای مجازی

تکالیف عملکردی:

مصداق یابی ویژگیهای عصر حاضر با یکی از این موارد:
– حضور در یک شبکه اجتماعی، دسته بندی تجربیات شخصی از تاثیرات این شبکه ها بر زندگی
– مصاحبه های عمیق با سه دانش آموز دبیرستانی و پرسش از نگاه آنها به زندگی

بخش دوم: رابطه معلم و شاگرد

– مقبولیت: در میانه هیبت و هم سطحی
– الگوپردازی: در میانه مریدپروری و تک روی
– هدایت گری: در میانه اقتدارگرایی و تسهیل گری
– همراهی: در میانه نظاره گری و همپایی
– حقیقت گرایی: در میانه نفوذناپذیری و نسبی گرایی
– پایش: در میانه تفتیش تا عدم توجه

تکالیف یادگیری:

– مطالعه فصل هایی از دو کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد دوم و نقش معلم در تربیت دینی مرتبط با آسیب و سلامت در تربیت دینی و رسالتهای معلم در تربیت

تکالیف عملکردی:

– گفتگو درباره قطب ها و بررسی نقاط قوت و ضعف هر قطب
– یافتن و تشریح نقاط بهینه در یک موقعیت تربیتی

بخش سوم: رسالتهای اجتماعی معلم

– واقع بینی: در میانه واقع زدگی و واقع گریزی
– اصلاحگری: در میانه انفعال و مقابله
– تبیین گری: در میانه شنوندگی و گویندگی
– ترسیم افق: در میانه اقتضا و توهم

تکالیف یادگیری:

– مطالعه فصل هشتم از کتاب فرهنگهای برنامه درسی و استخراج وظایف اجتماعی معلم از آن

تکالیف عملکردی:

– یافتن مصادیق رسالتهای اجتماعی معلم در زندگی و کنش معلمان مبرّزی چون میرزا حسن رشدیه، بهمن بیگی و …

بخش چهارم: ماموریت های اجتماعی جدید معلم در عصر حاضر

– تبیین گری
– فراهم سازی موقعیت های انتخاب
– فراخوانی عوامل زیرساز انتخاب و تامل بر آنها
– بازخوانی و بازتعریف معیارها
– نقادی و گزینشگری
– افق نگری و معنا بخشی
– کنشگری مسوولانه

تکالیف یادگیری:

– مطالعه فصل چهارم از بازتعریف عاملیت انسانی در فضای مجازی و نیز چالش های تربیت اسلامی در قرن بیست و یکم از کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد دوم.

تکالیف عملکردی:

– گفتگو درباره قطب ها و بررسی نقاط قوت و ضعف هر قطب
– تلاش عملی برای محقق ساختن حداقل سه مؤلفه از رسالتهای جدید اجتماعی معلم در یک موضوع اجتماعی و ارائه گزارش آن به کلاس

مطالعه بیشتر