دانلود جزوه حقوق خانواده در اسلام و ایران با قابلیت سرچ

دانلود جزوه حقوق خانواده در اسلام و ایران با قابلیت سرچ
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه حقوق خانواده در اسلام و ایران با قابلیت سرچ

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس حقوق خانواده در اسلام و ایران می باشد که با فرمت پی دی اف در ۴۰ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه حقوق خانواده در اسلام و ایران با قابلیت سرچ و جستجو:

تعریف خانواده:

انسان موجودی است اجتماعی و خانواده را به عنوان واحد کوچک جامعه، گروهی متشکل از افراد، دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی معرفی می کند که هسته اولیه آن را ازدواج مشروع زن و مردی تشکیل می دهد و نکاح  عقدی است که براساس آن رابطه زوجیت بین زن و مرد برقرار شده و در پس آن طرفین دارای وظایف و حقوق جدید می شوند. ارتباط خویشاوندی در سایه نکاح پدید می آید  اعضای آن دارای روابط قانونی، اخلاقی و عاطفی می گردند.

مفهوم خانواده چیست؟

خانواده به مفهوم محدود آن عبارتست از یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج یک زن و یک مرد که فرزندان پدید آمده از آنها آن را تکمیل می کنند. تعریف دیگری خانواده را شامل مجموعه ای از افراد می داند که با هدف و منافع مشترک زیر سقفی گرد هم می آیند.عشق و دلبستگی زوجین نسبت به یکدیگرباعث سکون و آرامش و وحدت و دوستی است.

فلسفه تشکیل خانواده در اسلام

در اسلام، خانواده یکى از نهادهاى زیربنایى بنیاد هستى و از ساختارهاى اصلى جامعه اسلامى به شمار مىآید که همگام با دیگر ساختارهاى جامعه در راه تحقق اهداف انسان، به عنوان خلیفه و جانشین خداوند، گام برمىدارد.از دیدگاه آموزههاى دینى، خانواده سنگبناى جامعه است که فرد را به جامعه، و نسلها را به یکدیگر مرتبط مىسازد و گروههاى اجتماعى گوناگون را به هم پیوند مىدهد. با توجه به سطوح مختلف جامعه )فرد، خانواده، همسایگان، ملت، امت و…( خانواده مرکز ثقل جامعه اسلامى است.از نگاه اسلام، تشکیل خانواده آنچنان محبوب و مورد درخواست است که هیچ سازمان و بنایى محبوبتر از آن در نزد خداوند، وجود ندارد…

مطالعه بیشتر