جامع ترین جزوه اصول و مبانی کارآفرینی ویرایش جدید

جامع ترین جزوه اصول و مبانی کارآفرینی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
20mb
نویسنده
دسته بندی
100,000 تومان 8,700 تومان

توضیحات فایل:

جامع ترین جزوه اصول و مبانی کارآفرینی ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه اصول و مبانی کارآفرینی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۲۷۰ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جامع ترین جزوه اصول و مبانی کارآفرینی ویرایش جدید:

تاریخچه کارآفرینی:

واژه ی کارآفرینی از ریشه ی فرانسوی Entreprendre است که مفهوم تعهد کردن کاری را در برمی گیرد.کارآفرین در زبان فرانسه، ابتدا به کسی اطلاق می شد که گروه موزیک یا دیگر فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده را سازماندهی می کرد. سپس در اوایل قرن شانزدهم میلادی این مفهوم برای کسانی به کار برده می شد که به مأموریتهای نظامی اعزام می شدند. به تدریج این واژه در قرن هفدهم کاربرد بیشتری پیدا کرد و فعالیت های مهندسی، همچون امور ساختمانی و سنگرسازی را نیز شامل شد. با شروع قرن هجدهم، این اصطلاح برای فعالیت های اقتصادی نیزبه کارگرفته شد. در این قالب، مفهوم کارآفرین، بیش از چهارقرن مسیر تکاملی خود را پیمود. از این زمان به بعد بودکه واژه ی کارآفرین برای فعالی تهای متنوع و در قالب دیدگاه های مختلف مطرح شد.

در تاریخ توسعه ی اقتصادی، اقتصاددانان کلاسیک، همچون آدام اسمیت و دیوید ریکاردو، نقشمهمی برای کارآفرین در توسعه ی اقتصادی قائل نبودند. به نظرآنان عوامل تولید عبارت اند از: سرمایه، ماشین آلات و نیروی کار که به طور خودکار توسعه ی اقتصادی را موجب می شوند.

ریچارد کانتیلون در حدود سا لهای ۱۷۲۰ میلادی برای اولین بار عوامل اقتصادی را به سه دسته تقسیم نمود:
۱ . مالکان زمین
۲ . عوامل اقتصادی دستمزد بگیر
۳ .آن دسته از عوامل اقتصادی که با قبول خطر و ریسکدر بازار بورس فعالیت می کنند.

ژان باتیست سی اولین کسی بود که بر نقش حیاتی کارآفرینان در بسیج منابع اقتصادی براساس اصول بهره وری تأکید کرد…

مطالعه بیشتر