دانلود پاورپوینت بودجه و بودجه ریزی حسابداری بخش عمومی

دانلود پاورپوینت بودجه و بودجه ریزی حسابداری بخش عمومی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 19,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت بودجه و بودجه ریزی حسابداری بخش عمومی می باشد که با فرمت ppt در ۲۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فهرست دانلود پاورپوینت بودجه و بودجه ریزی حسابداری بخش عمومی :

تعریف بودجه

بودجه عمومی

بودجه ریزی

مراحل بودجه ریزی

نظارت بر بودجه

روش های بودجه ریزی

ارتباط حسابداری و بودجه

منابع و مصارف در بودجه

کسری بودجه

چگونگی مدیریت کسری بودجه

تامین کسری بودجه

قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

تبصره های مربوط به حسابرسی سال ۱۴۰۲

لایحه بودجه ۱۴۰۳

تبصره های مربوط به حسابرسی سال ۱۴۰۲

منابع

مقدمه

اگرچه از نظر واژه شناسی بودجه از کلمه بوژت(BOUGETTE ) زبان قدیمی فرانسه به معنای کیف و کیسه چرمی کوچک ریشه گرفته است ولی برای اولین بار در انگلستان به عنوان نامی برای کیف کوچک حاوی مهر وزارت دارایی آن کشور به کار رفت و در سال ۱۷۳۳ میلادی با نگارش کنونی به کیفی اطلاق شد که صورت دریافت ها و پرداخت های انگستان را در آن می نهادند. با چنین کاربردی این لغت دوباره به زبان فرانسه و سایر زبان ها راه یافت و بالاخره در اغازسده نوزدهم با مفهوم کنونی مورد استفاده قرار گرفت. 

بودجه شاهرگ حیاتی هر سازمان یا نهاد دولتی است زیرا دولت تمام فعالیتهای مالی خود اعم از تولید و خدمات وکسب درآمد را براساس سند و قانون بودجه انجام میدهد. بودجه ستون اصلی توسعه خط مشی و پاسخگویی در هرکشوری است همچنین بودجه ریزی فرآیند تبدیل داده ها به تصمیمات است. کیفیت این تصمیمات به کیفیت داده های در دسترس تصمیم گیرندگان بستگی دارد. بطوریکه دسترسی به دادههای خروجی و نتایج برنامه ها وفعالیتها میتواند کیفیت تصمیمات را بهبود بخشد .بر اساس اصل پنجاه ودوم قانون اساسی، دولت بودجه سالانه کل کشور را تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم میکند.

مطالعه بیشتر