تصفیه فاضلاب صنایع کاغذ و مقوا ppt

تصفیه فاضلاب صنایع کاغذ و مقوا ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 9,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع کاغذ و مقوا می باشد که با فرمت ppt در ۵۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع کاغذ و مقوا ppt :

مقدمه

تولید و ساخت کاغذ ازخمیرکاغذ،صنعتی است که با مصرف آب زیاد همراه بوده و طی دو مرحله انجام می شود:

الف) تبدیل مواد خام به خمیر کاغذ به کمک هضم با مواد شیمیایی

ب)تبدبل خمیر به کاغذ

کارخانه هایی که این دو عمل را در یک محل انجام می دهدب ه نام کارخانه جامع (کامل)خوانده می شود.ماده خام بکار رفته در این صنعت عمدتا سلولز بوده که از چوب،کاغذهای قدیمی،ساقه برنج و گندم،چمن اسپراتو،تفاله نیشکر و…به دست می آید.ین مواد خام همچنین شامل همی سلولذ،لیگنین،قند چوب و…می باشد.فرآیندخمیرسازی سلولز را ازاین اجزا جدا کرده  سپس این سلولز به کاغذ تبدیل می شود.

مراحل تولید کاغذ

۱- تبدیل چوب به قطعات ریز :موادخام (به خصوص کنده های چوبی ) قبل از هضم باید خیس شود.پوست نرم شده کنده،به وسیله وسایل مکانیکی جدامی شود.کنده ها سپس به قطعات کوچکترخردشده و به وسیله یکی از فرایندهای خمیرسازی هضم می شود.

۲- پختن چوب و تولید خمیر

این عمل ، ممکن است از طریق مکانیکی یعنی بدون استفاده از مواد شیمیایی و توسط بخار آب جوش ، تحت فشار صورت گیرد. در این مرحله ، خمیر قهوه‌ای رنگی حاصل می‌شود که از آن در تهیه مقوا ، کارتن و یا کاغذ‌های کاهی استفاده می‌شود.

۳- شستشوی خمیر کاغذ

شستشوی قلیایی با استفاده از محلول ۳ درصد سود برای جدا کردن لیگنین و کاهش رنگ خمیر انجام می‌پذیرد. در برج پخت که شامل سه ناحیه مجزا می باشد عمل جداسازی مواد لیگنینی از الیاف انجام می شود.

۴- رنگ زدایی

۵- پرس کردن ، برش زدن و بسته بندی

مطالعه بیشتر