دانلود پاورپوینت برنامه ریزی Planning

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی Planning
نوع فایل
ppt
حجم فایل
8mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 12,500 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت برنامه ریزی Planning می باشد که با فرمت ppt در ۵۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی Planning:

فصل اول : مقدمه و تعاریف کلی

وظایف مدیر

۱- برنامه ریزی Planning
۲-سازماندهی Organizing
۳- به کار گماردن Staffing
۴- هدایت Directing
۵- هماهنگ کردن Coordinating
۶-گزارش دادن Reporting
۷- بودجه بندی Budgeting

۱-۱ تعریف برنامه ریزی

برای برنامه ریزی تعاریف متعددی ارایه شده است.بطوریکه هریک از نظریه پردازان سعی کرده اند با توجه به زمینه تخصصی خود آنرا تعریف کنند. در ذیل چند مورد از این تعاریف ارایه شده است:

فرایندی برای رسیدن به اهداف بسته به فعالیت‌ هااست. هر برنامه می‌تواند بلند مدت، میان‌ مدت یا کوتاه‌ مدت باشد.

فرآیند آگاهانه تصمیم ‌گیری در مورد اهداف و فعالیتهای آینده یک فرد، گروه ، واحد کاری یا سازمان است.

برنامه ریزی یعنی انتخاب مأموریت ها، اهداف و اقداماتی برای دستیابی به آن ها که مستلزم تصمیم گیری و انتخاب از میان راه حل ها برای اقدام آینده سازمان است و…

منشاء و ماهیت برنامه ریزی به صدها هزار سال قبل بر می­گردد، سابقه تاریخی برنامه­ریزی تقریباً به همان اندازه قدمت فرهنگ و تمدن بشر است. آثار به جا مانده از زندگی بشر اولیه نشان میدهد که از همان ابتدا برنامه­ریزی ضرورت یافته بوده است .

شوروی سابق محل پیدایش و نشر و نمای نظام برنامه ریزی متمرکز بوده است و بررسی تجربه آن، هم از نظر آنچه نباید کرد سودمند است. روش شوروی سابق در برنامه ریزی با تغییرات کم و زیاد در همه کشورهای سوسیالیستی خواه در اروپا مانند لهستان، مجارستان، بلغارستان، خواه در آسیا مانند چین، کره شمالی و ویتنام و خواه در آمریکای لاتین مانند کوبا، به کار گرفته شده

مطالعه بیشتر