پاورپوینت فصل هشتم درس اصول اکتشافات ژئوشیمیایی معدنی با موضوع آماده سازی نمونه

پاورپوینت فصل هشتم درس اصول اکتشافات ژئوشیمیایی معدنی با موضوع آماده سازی نمونه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
8mb
نویسنده
150,000 تومان 9,800 تومان

دانلود پاورپوینت درس اصول اکتشافات ژئوشیمیایی معدنی با موضوع آماده سازی نمونه:

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل هشتم درس اصول اکتشافات ژئوشیمیایی معدنی با موضوع آماده سازی نمونه در قالب فایل ppt و در ۲۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

آماده سازی نمونه های برداشت شده از محموله های معدنی

۱-۱ خشک کردن

اگر مقدار رطوبت نمونه کلی به حدی باشد که در مراحل سرند، خرد و تقسیم کردن اشکال ایجاد کند باید آن را تا حد مناسب خشک کرد. برای خشک کردن باید از وسایل مناسب در دمایی که باعث تغیرات در مقدار کمیت مورد اندازه گیری در نمونه نشود استفاده کرد. مانند انواع اجاق های آزمایشگاهی با ابعاد و ظرفیت های مختلف است.

در مواقعی که حجم بسیار زیاد است می توان نمونه کلی را در سطحی مناسب در مقابل آفتاب پهن کرد تا خشک شود. برای خشک کردن در اجاق نمونه باید در ظرفی به صورت مسطح و یکنواخت پهن شود و دما از حدی بیشتر نشود، و اگر هدف تعیین درصد رطوبت باشد، باید قبل و بعد از خشک کردن آن را وزن کنیم.

۱-۲ خرد و پودر کردن

در مراحل اولیه از سنگ شکن های فکی یا گاهی آسیاهای گلوله ای یا میله ای و در مراحل نهایی از انواع پودر کننده ها استفاده می کنند.

عمل خرد و پودر کردن ناهمگنی ترکیبی را افزایش می دهد که علت آن آزاد کردن بیشتر کانی های سازنده نمونه است. از نظر تئوری باعث بالا رفتن یکی از موئلفه های  پراش نمونه برداری می شود. ولی خردایش نمونه تعداد کل ذرات سازنده افزایش می یابد که تقسیم نمونه باعث کاهش دقت کلی کار نشود.

رابطه بین قطر فوقانی ذرات موجود در نمونه و پراش تقسیم کردن:

Ts 1 قطر فوقانی ذرات قبل از خرد کردن یا پودر کردن

Ts 2 قطر فوقانی ذرات بعد از خرد کردن یا پودر کردن

Var (1)  پراش مرحله تقسیم نمونه قبل از خرد کردن

Var (2)  پراش مرحله تقسیم نمونه بعد از خرد کردن

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

مطالعه بیشتر