کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش دکتر احمد صافی می باشد که با فرمت ppt در ۱۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن پاورپوینت فصل هفتم کتاب سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش احمد صافی:
فصل هفتم :نظریه ی سیستمی و کاربرد های آن در سازمان های آموزش و پرورش
نظریه ی سیستمی در آموزش و پرورش:
نظریه ی سیستمی در آموزش و پرورش رویکردی است که به بررسی و تحلیل آموزش و پرورش به عنوان یک سیستم پیچیده می پردازد. این نظریه، آموزش و پرورش را به عنوان مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم می بیند که برای دستیابی به اهداف خاصی با یک دیگر تعامل دارند.
عناصر اصلی نظریه سیستمی آموزش و پرورش:
ورودی ها: منابعی که به سیستم وارد می شوند؛ مانند دانش آموزان، معلمان، کتاب های درسی، بودجه، امکانات فیزیکی و سیاست های آموزشی.
فرآیندها: فعالیت هایی که در داخل سیستم انجام می شوند؛ مانند تدریس، یادگیری، ارزیابی، مدیریت کلاس و تصمیم گیری های آموزشی.
خروجی ها: نتایجی که از سیستم به دست می آید؛ مانند: دانش، مهارت ها، نگرش ها، رفتار ها و عملکرد دانش آموزان.
درباره کتاب
از میان انواع مدیریت ، مدیریت آموزشی ، با اهمیت ترین ، موثرترین و ظریف ترین نوع مدیریت است که موضوع آن “انسان ” است انسانی که در مدارس و موسسات آموزشی وارد شده و نیازمند تعلیم و تربیت و رشد ابعاد جسمانی ، عاطفی ، عقلانی و اخلاقی است . مدیریت در سازمان گستره اموزش و پرورش در حقیقت کوششی است بخردانه برای بالا بردن کیفیت تعلیم و تعلم انسان هایی که بار سنگین تحول و پیشرفت فردی و جمعی را بر دوش دارند . مدیریت کار ساز و کار آمد در سازمان های آموزش و پرورش می تواند به بالا بردن درجه رضایت معلمان از کار ، پیوند استوار با اولیای دانش اموزان و تقویت انجمن های اولیا و مربیان، کاهش افت تحصیلی ، نوآوری و خلاقیت در روش ها ، بهره گیری بهینه از منابع انسانی و مالی و بالاخره به شکوفایی شخصیت کودکان ، نوجوانان و جوانان یاری رساند
این کتاب شامل ۱۴ فصل می باشد:
فصل ۱
کلیاتی درباره سازمان ها
فصل ۲
کلیاتی درباره مدیریت
فصل ۳
سازمان آموزش و پرورش (اهمیت ، انواع و شیوه های اداره آن )
فصل ۴
مدیریت و رهبری در موسسات آموزش و پرورش
فصل ۵
نظریه بوروکراسی و اربرد آن در مدیریت آموزشی
فصل ۶
نظریه روایبط انسانی و کاربرد آن ها در سازمانهای آموزش وپرورش
فصل ۷
نظریه سیستمی و کاربرد آن در سازمان های آموزش و پرورش
فصل ۸
نظریه تصمیم گیری و کاربرد آن در سازمان های آموزشی و پرورشی
فصل ۹
وظایف عمده مدیران آموزشی
فصل ۱۰
مهارتهای مدیران آموزشی
فصل ۱۱
سازمان و قوانین آموزش و پرورش در ایران
فصل ۱۲
مدیریت و سازماندهی مدارس در ایران
فصل ۱۳
راه ای ایجاد تحول در نظام اداری اموزش و پرورش و اداره مدارس
فصل ۱۴
اسناد تحولی آموزش و پرورش و جایگاه مدیریت آموزشی و آموزشگاهی در آن ها