کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل مبانی مدیریت استراتژیک می باشد که با فرمت pdf و word در ۲۲۸ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست فصول:
فصل اول:
تعریف استراتژی و انواع آن
فصل دوم:
بررسی عوامل خارجی
فصل سوم:
بررسی عوامل داخلی
فصل چهارم:
تدوین استراتژی
فصل پنجم:
اجرای استراتژی
فصل ششم: کنترل استراتژیک
فصل هفتم:
برنامهریزی استراتژیک
مبانی مدیریت استراتژیک با فرمت pdf و word:
فصل یک
به مقدمهای بر مفهوم و سیر تطور استراتژی پرداخته شده است و در ادامه با تأکید بر دو دسته از استراتژیهای عمومی و اختصاصی، انواع استراتژیها مورد بحث قرار گرفته، در بخش استراتژیهای عمومی به استراتژی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز اشاره شده و در بخش استراتژیهای اختصاصی به استراتژیهای تهاجمی(انواع یکپارچگیها ،نفوذ در بازار، توسعه بازار، توسعه محصول)، حفظ وضع موجود (انواع استراتژی تنوع دهی) و استراتژیهای تدافعی (مشارکت، کاهش، انحلال) پرداخته شده، سپس در پاسخ به این سؤال که کدام استراتژی مخصوص چه شرکتی است؟ در دو فصل تحلیل عوامل بیرونی و تحلیل عوامل درونی بیان شده است.
در فصل دو
عوامل خارجی (فرصتها و تهدیدها) که مفاهیم عوامل بیرونی توضیح داده شده است. این فصل با این نگاه تدوین شده که خوانندگان محترم با عوامل بیرونی موثر بر شرکت آشنایی کامل پیدا کنند بخصوص از این نگاه که برای یک شرکت تولیدی این عوامل فرصت یا تهدید تلقی میشوند.
فصل سوم
به عوامل داخلی میپردازد که نقاط قوت و ضعف تشریح شده است. که بیشتر هدف این فصل تهیه چکلیستی که در اختیار شخص قرارگیری که در تدوین استراتژی به او کمک کند.
فصل چهارم
به تدوین استراتژی میپردازد که با در دست داشتن فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت، ضعف چگونه شرکت موقعیت استراتژیک خودش را درک کند و بفهمد کدام نوع استراتژی مناسب او هست.
فصل پنجم
به اجرای استراتژی میپردازد و اجرا را از زاویه همسویی برنامه، همسویی ساختاری و همسویی منابع انسانی بحث شده است.
فصل ششم
به کنترل استراتژیک میپردازد و کنترل استراتژیک را از کنترل عملیاتی جدا کرده و به بحث در مورد هر کدام پرداخته میشود.
فصل هفتم
به برنامهریزی استراتژیک برای سازمانهای دولتی که مدلهای رقابتی قابل استفاده نیست میپردازد لذا در این فصل به مدلهای برنامهریزی استراتژیک در سازمانهای دولتی پرداخته شده است.