pdf کتاب درمان شوپنهاور

pdf کتاب درمان شوپنهاور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
به زودی ...

شرح مختصر:

pdf کتاب درمان شوپنهاور

لینک دانلود برای حمایت از حقوق مولفین حذف شده است.

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل ترجمه فارسی کتاب درمان شوپنهاور ترجمه ای از کتاب “The Schopenhauer Cure” نوشته ی “اروین د.یالوم” (Irvin D. Yalom) است که با ترجمه ی “سپیده حبیب” منتشر شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

در مورد pdf کتاب درمان شوپنهاور

کتاب درمان شوپنهاور، رمانی خواندنی است که توسط یک نویسنده زبردست به نام اروین یالوم به تحریر درآمده است.

وجه ممیز این کتاب با دیگر رمان‌های متعارف در این است که نویسنده به همان اندازه که رمان‌نویس است، روان‌شناس نیز هست و از بزرگانی است که دو سنت روان‌شناسی اگزیستانس و گروه‌درمانی را ترویج می‌کند. وی هدف از نگارش این رمان را یافتن راهی برای ارتباط با توده مردم برای انتقال معنای اساسی روان‌شناسی اگزیستانس و گروه‌درمانی عنوان کرده است.

کتاب ساختار بسیار جذابی دارد. از یک سو زندگی شوپنهاور روایت می‌شود و از سوی دیگر داستان روابط انسانی میان گروهی که پیش یک روان‌شناس درمان گروهی می‌شوند، عرضه می‌گردد. حلقه وصل این دو داستان درهم‌تنیده استاد فلسفه‌ای است که خود نیاز به درمان روانی دارد و از قضا شیفته فلسفه شوپنهاور است. نویسنده با چیره‌دستی برای هر فرد، عضو گروه داستانی ترتیب می‌دهد که به فرازی از اندیشه‌های شوپنهاور تناسب می‌یابد و این استاد فلسفه جا به‌جا این تناسب را گوشزد می‌کند.

شخصیت‌های موجود در این داستان تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند و همین امر تعامل میان آنها را به امری نسبتاً سخت و پیچیده تبدیل می‌کند و مشاور روان‌شناسی آنها، به آنها کمک می‌کند تا بتوانند رابطه میان خود را اصلاح کنند چرا که پیش‌فرض این روان‌شناس و اساسا روان‌شناسی گروهی آن است که بخش عمده‌ای از مسائل روانی انسان‌ها ناشی از ناتوانی آنها در برقراری یک رابطه انسانی درست با دیگران خصوصا انسان‌های نزدیک است. این رویکرد معتقد است که اگر بتواند رابطه میان اعضای گروه‌درمانی را سامان دهد احتمالاً آنها خواهند توانست با همسران و خانواده و دوستان خود نیز رابطه مناسبی برقرار کنند.

مطالعه بیشتر