پروژه حقوق کودکان متولد از طرق مختلف تلقیح مصنوعی

پروژه حقوق کودکان متولد از طرق مختلف تلقیح مصنوعی
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

توضیحات فایل

پروژه حقوق کودکان متولد از طرق مختلف تلقیح مصنوعی

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند در این قسمت فایل پروژه حقوق کودکان متولد از طرق مختلف تلقیح مصنوعی در قالب ورد در ۱۸۳ صفحه آماده دانلود شده است. در زیر قسمت هایی از متن فایل را مشاهده مینمایید. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

شرح مختصر پروژه حقوق کودکان متولد از طرق مختلف تلقیح مصنوعی

تولد کودکی که قسمتی از راه پیدایش خود را در خارج از مسیر طبیعی پیموده است،ترکیب اسپرم با تخمک در خارج از رحم، پرورش کودک تا مدت معینی در داخل لولۀ آزمایش، انتقال جنین به رحم زن صاحب تخمک یا زن ثالث، استفاده از جنین های اهدایی توسط زوجین نابارور و … مسائل حقوقی خاصی را مطرح می­کنند که هیچ گونه سابقه ای در نظام حقوقی کشور ما نداشته و اصول و قواعد فعلی حقوق قادر به پاسخ گویی به آنها نیست.

در مجموعه های قوانین و نوشته های حقوقی اثری از این مسائل یافت نمی­شود و رویۀ قضایی روشنی در این زمینه وجود ندارد.

از آن جهت که اداره و تنظیم این پدیده ها بوسیلۀ مقررات برای پایداری نظم جامعه ضروری است،دانش حقوق ناگزیر است همراه این مسائل نو ظهور گام بردارد و یا حداقل چون سایه ای آنها را دنبال کند.

(شهیدی،م.،وضعیت حقوقی کودک آزمایشگاهی، بشر از آغاز خلقت با مسئله فرزند دار شدن رو به رو بوده است و قرآن در موارد مختلف به دارا شدن فرزند از راه­های غیر طبیعی اشاره کرده است.

نمونه آن نازا بودن همسر حضرت ابراهیم (سارا) و فرزند دار شدن زکریا در سن پیری می­باشد مانند آیات ۲ تا ۱۱ سوره مریم و همچنین آیات ۱۷ تا ۲۳ سوره مریم که در مورد تولد حضرت عیسی(ع) می­باشد.

باروری، عملی بسیار پیچیده است که باید در محدوده­ی زمانی مشخصی صورت گیرد. از منظر پزشکی اسپرم مرد همیشه آماده برای باروری تخمک است. ولی تخمک زن پس از هر دوره تخمک گذاری فقط در محدوده­ی زمانی ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از آزاد شدن قابل باروری است.

مطالعه بیشتر