پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق

پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,500 تومان

توضیحات فایل:

پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق

در این پست پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق در قالب pdf و در ۱۱ صفحه  آماده دانلود شده است،در زیر قستمهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید در صورت تمایل میتوانید این محصول را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق‬‎

 

مقدمه:

ریخته گری دقیق به روشی اطلاق میشود که در آن قالب با استفاده از پوشاندن مدل های از بین رونده  توسط دوغاب سرامیکی ایجاد می شود. مدل ( که معمولا از موم یا پلاستیک است) توسط سوزاندن با یا ذوب کردن از محفظه قالب خارج می شود.

ویژگی :

در روشهای قالبگیری در ماسه ، مدلهای چوبی یا فلزی به منظور تعبیه شکل قطعه در داخل مواد قالب مورد استفاده قرار میگیرد. در اینگونه روشا مدلها قابلیت استفاده مجدا دارند ولی قالب فقط یکبار استفاده می شود. در روش دقیق هم مدل و هم قالب فقط یک بار استفاده می شود.درروش دقیق هم مدل و هم قالب فقط یک بار استفاده می شود.

مهمترین مزایای روش ریخته گری دقیق عبارتند از :

تولید انبوه قطعات با اشکال پیچیده که توسط روشهای دیگر ریخته گری نمی توان تولید نمود توسط این فرایند امکان پذیر می شود. مواد قالب و نیز تکنیک بالای این فرایند  امکان تکرار تولید قطعات با دقت ابعادی وصافی سطح یکنواخت را میدهد.این روش برای تولید کلیه فلزات و آلیاژهای ریختگی به کار می رود . همچنین امکان تولید قطعاتی از چند آلیاژ مختلف وجود دارد.

پروژه مهندسی مواد پیرامون ریخته گری دقیق

توسط این فرآیند امکان تولید قطعاتی با حداقل نیاز به عملیات ماشینکاری و تمام کاری وجود دارد. بنابراین محدودیت استفاده از آلیاژهای با قابلیت ماشینکاری بد از بین می رود.در این روش امکان تولید قطعات با خصوصا متالورژیکی بهتر وجود دارد.قالبت تطابق برای ذوب و ریخته گری قطعات در خلاء وجود دارد.

خط جدایش قطعات حذف می شود و نتیجتا موجب حذف عیوبی می شود که

در اثر وجود خط جدایش به وجود می آید.جزوه روش ریخته گری دقیق که

دربرگیرنده اطلاعات کاربردی در رابطه با روش ریخته گری دقیق می باشد می

توانید دانلود نمائید.

 

 

مطالعه بیشتر