دانلود پروژه پاورپوینت آشنایی با معماری جهان معماری روم

دانلود پروژه پاورپوینت آشنایی با معماری جهان معماری روم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
18mb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پروژه پاورپوینت آشنایی با معماری جهان معماری روم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پروژه پاورپوینت آشنایی با معماری جهان معماری روم می باشد که با فرمت ppt در ۵۲ اسلاید قابل ویرایش بهمراه تصاویر تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

معماری روم

کشور روم کشور تازه ای بود که در کرانه های رودخانه تیبر بنیاد شد.

پیش از حاکمیت رومی ها اقوامی به نام اتروسک (آتروریایی ها) در سرزمین های تحت تسلط ساکن بودند.

تمدن رومی متاثر از تمدن های باستانی سومر، بابل، ایران، فینیقی ها و آتروسک ها است.

معماری اتروسک ها

معماری اتروسکی شامل انواع مختلفی از جمله مقابر، معابد و … بوده است. یکی از نمونه های بارز این معماری، مقبره ای، صخره ای به نام جروتری در قرن سوم ق.م است که دیوارها با نقوشی برجسته گچبری شده است.

اتروسکاها در فن ساختمان سازی با سنگ مهارت کامل داشتند ولی به دلایل دینی از سنگ در معابد خود استفاده نمی کردند و معابد بیشتر از خشت و چوب ساخته می شود. معابد اتروسکی از نظر شکل و فرم در مقایسه با معابد یونانی، خوش تناسب و زیبا نبودند و جایی برای تزئین باقی نمی ماند در صورتی که معابد یونانی جلایی مانند چهار گوشی های تزئینی داشتند و معابد اتروسکی سازماندهی محوری داشتند.

اتروسکها، استاد مسلم فنون مهندسی و طراحی شهری و نقشه برداری بوده اند.

دروازه آگوست در « پروجا » (سده دوم ق.م) بعدها در طاق نصرت ها با مقیاس کوچک تر و دگرگون شده در نمای ظاهری نمودار گردید.

رومیان برای هنر یونانی تحسینی بیش از اندازه و ستایش انگیز قائل بودند.

رومیان آثار اصلی دوره های نخستین تمدن باستانی، کلاسیک و هلنی را به میزان بسیار زیادی به کشور خود وارد می کردند و کپیه هایی به تعداد بسیاری از روی آنها می ساختند. بلکه محصور هنریشان نیز به طور عمده مبتنی بر منابع یونانی بود و به علاوه چه بسیاری هنرمندان رومی از زمان دولت جمهوری گرفته، تا پایان دوره امپراطوری که در اصل یونانی بودند.

مطالعه بیشتر