کامل ترین متن مقاله روانشناسی جنایی

کامل ترین متن مقاله روانشناسی جنایی
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

 توضیحات فایل:

کامل ترین متن مقاله روانشناسی جنایی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی مقاله روانشناسی جنایی در قالب ورد و در ۱۷ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فرمت فایل: Word – قابلیت ویرایش

تعداد صفحات:  ۱۷  صفحه

بخشی از فهرست مطالب مقاله روانشناسی جنایی

موضوع روانشناسی جنایی

هدف های روانشناسی جنایی

روانشناسی جنایی و علوم دیگر

روانشناسی جنایی

مکتب نئو کلاسیک :

جنایتکاران بالفطره

 شرح مختصر:

روان‌شناسی جنایی شاخه‌ای از دانش روان‌شناسی است که به امور روحی و روانی مربوط به جرم و بزهکاری می‌پردازد.
کار روان‌شناسان جنایی معمولاً یافتن روش‌هایی برای پیشگیری از جنایت دوبارهٔ مجرمین باسابقه یا جنایتکاران دارای اختلال روحی است. از وظایف دیگر این گونه روان‌شناسان، تهیه کردن پرونده‌های روان‌شناختی برای بزهکاران باسابقه و پرسابقه و بررسی دلایل روحی و روانی این جنایت‌ها است.
ما برای اینکه بدانیم روانشناسی جنایی چیست، در ابتدا به تعریف کوتاهی از روانشناسی می پردازیم؛ اهداف روانشناسی را بیان می کنیم واز رشته ها دیگری که با روانشناسی جنایی تعامل دارند نام می بریم.

تعریف روانشناسی: 

روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی است.

رفتار:

به هر نوع پاسخ ارگانیزم که در مقابل محرک های درونی و بیرونی ارائه می شود رفتار می گوییم؛ که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و با ابزار قابل رویت است( اتکینسون و همکاران -ترجمه رفیعی : ص ۲۸۷).

فرایند ذهنی:

به اندیشه ها، هیجان ها، احساس ها، و انگیزه هایی که افراد تجربه می کنند، فرایندهای ذهنی گفته می شود؛ که برای افراد دیگر به طور مستقیم قابل مشاهده نیست( همان منبع ).روانشناسان کوشش می کنند که انسان ها را به وسیله روش های علمی مورد مطالعه قرار دهند.

هدف آن ها از این کار شامل توصیف، تبیین و پیش بینی رفتار های آدمی می شود.روانشناسی جنایی علم مطالعه ی شخصیت تبهکار و شناخت دلایل و انگیزه های تبهکاری است کهاین دلایل و انگیزه ها به شیوه های جامعه پذیری، اجتماعی شدن، تجربه های دوران کودکی ومحیط زندگی و همچنین نقش ژنتیک و اختلالات روان شناختی در ایجاد شخصیت فرد تبهکار در هنگام اعمال جرم اشاره می کند. به بیان دیگر روانشناسی جنایی را می توان (( مطالعه ی علمی رفتار جنایی و فرایند های ذهنی ای که در ارتکاب جرم نقش دارند))، تعریف کرد( بارتول ۱۹۹۵ به نقل از ستوده و همکاران ۱۳۸۴ ص ۲۱ )…………..

مطالعه بیشتر