تحقیق بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی

تحقیق بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
2,000 تومان

 توضیحات فایل:

تحقیق بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی تحقیق بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی با فرمت ورد آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫بزهکاری‬‎

تحقیق بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی

تعریف بزهکاری

بزهکاری یک پدیده بسیار پیچیده اجتماعی است که در محیط های اجتماعی مختلف به شکل های متفاوتی دیده می‌شود.تعریف بزه و رفتار بزهکارانه در هر جامعه ای توسط قوانین حقوقی و هنجارهای اجتماعی آن جامعه مشخص می‌شود……

دورکهیم (Durkhim): جامعه شناس فرانسوی بزه را چنین تعریف می‌کند

“هر عملی وقتی جرم محسوب می‌شود که احساسات قوی و مشخص وجدان جمعی (گروهی) را جریحه دار سازد”. بر اساس این تعریف به نظر می‌رسد که برای تعریف بزهکاری همه جوامع نمی‌توانند با یکدیگر هم صدا باشند زیرا قضاوت جامعه در مورد ارزش های اجتماعی ـ فرهنگی باعث می‌شود عملی جرم شناخته شود، نه خصوصیات آن عمل به همین علت تعریف حقوقی بزه و رفتار های بزهکارانه در اثر تغییر باورها، ارزش های یک جامعه می‌تواند دگرگون شود.

تعریف بزه در رویکرد های مختلف

رویکرد حقوقی جرم:

اگر بپذیریم که بزه، تخطی از نظام هنجاری جاری در جامعه است که از طریق قانون جزا می‌تواند قابل پیگرد باشد، می‌توان بزه را هر عملی تعریف کرد که توسط قانون موجب اِعمال کیفر از طرف مقام قضایی است. …..

رویکرد جامعه شناختی:

رویکرد جامعه شناختی بزه عمدتاً بر نظریات دورکهیم استوار است. اگر چه این نظریات عمدتاً پیچیده هستند اما تأثیر آن ها در جرم شناسی، غیر قابل انکار است. بر اساس این نظریه همانطور که قبلاً نیز توضیح داده شد “جرم پدیده طبیعی است و از فرهنگ، تمدن و فضاهای هر اجتماعی ناشی می‌شود”. ….

رویکرد جرم شناسی:

از دیدگاه جرم شناسی، ناسازگاری افراد و عمل ضد اجتماعی، جرم نامیده

می‌شود. جرم شناسان نه تنها هر عملی را که طبق قانون برای آن مجازات قائل

شده اند جرم می‌نامند، بلکه معتقدند که اعمالی که در قوانین کیفری برای آنها

مجازاتی پیش بینی نشده ولی برای جامعه مضر است، نوعی جرم می‌باشد و

نیاز به بررسی دارد. ..

مطالعه بیشتر