پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک دکتر نمازی جلد اول

پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک دکتر نمازی جلد اول
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک دکتر نمازی جلد اول

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد اول تالیف دکتر نمازی با عنوان هزینه یابی بر مبنای فعالیت می باشد که در حجم  ۱۰۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک دکتر نمازی جلد اول

پاورپوینت فصل دوم حسابداری مدیریت استراتژیک دکتر نمازی جلد اول

بخشی از متن:

«هزینه یابی بر مبنای فعالیت»

مقدمه

روشهای حسابداری مدیریت استرات‍ژیک نیازمند یک سیستم هزینه یابی مناسب است تا اطلاعات مورد نیاز مدیریت را فراهم سازد. در حقیقت یک سیستم هزینه یابی مناسب به تنهائی می تواند پاسخگوی بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مدیریت، از جمله سودآوری و ترکیب بهینه محصولات و نقاط قابل تمرکز برای کاهش هزینه ها باشد. اما مدیران بطور تجربی دریافته اند که «سیستم های سنتی هزینه یابی» نه تنها کمکی نمی کند بلکه ممکن است سبب گمراهی آنها نیز شود. بنابراین حسابداران مدیریت کوشیده اند سیستمی را طراحی کنند که نیازهای اطلاعاتی مدیران را برآورده سازد. نتیجه این تلاش به پیدایش «سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت» منجر شد. این سیستم انقلابی را در سیستم های هزینه یابی ایجاد کرد. در واقع می توان گفت این روش مهمترین و مشهورترین نوآوری حسابداری مدیریت طی ۲۰ سال گذشته است.

هزینه یابی وظیفه ای است که حسابداری مالی و مدیریت را به هم مرتبط می سازد. یک واحد تولیدی بدون وجود اطلاعات مربوط به بهای تمام شده محصولات قادر نخواهد بود بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجودی کالا را مشخص سازد. و در نتیجه نمی تواند سودآوری واحد اقتصادی یا بخشهای مختلف را اندازه گیری و با بازار مقایسه نماید.

از بهای تمام شده محصولات و خدمات می توان در زمینه های متنوعی استفاده کرد با این حال، هزینه یابی با روشهای مختلفی انجام شدنی است. مفید بودن هر یک از روشهای محاسبه بهای تمام شده نیز به میزان مربوط بودن آن برای اهداف خاص و مختلف بستگی دارد.

مطالعه بیشتر