فایل WORD نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه در منطقه ۱۶ شهر تهران

فایل WORD نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه در منطقه ۱۶ شهر تهران
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
۷,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

شرح مختصر:

فایل WORD نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه در منطقه ۱۶ شهر تهران

دانش پژوهان گرامی در این بخش پروژه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت امورفرهنگی با عنوان نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه در منطقه ۱۶ شهر تهران در قالب فایل WORD با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۶۰ صفحه آماده دانلود شده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

چکیده:

موضوع تحقیق پیش رو با درک وضعیت در حال دگرگون فرهنگی جامعه و نیاز به بازنگری نیازهای فرهنگی در حوزه دانش آموزان شکل گرفت. مسأله‌ی اساسی تحقیق حاضر این بود که دانش­آموزان با پیشینه طبقاتی مختلف وارد مدرسه می­شوند و این پایگاه طبقاتی فرصت­های و تهدیدهای مختلفی را در عرصه فرهنگی به همراه دارد . در چنین شرایطی مدرسه چگونه می­تواند نیازهای مختلف فرهنگی دانش­آموزان را برطرف کند و همچنین رابطه بین پایگاه اقتصادی و اجتماعی دانش­آموز با نیازهای فرهنگی‌شان چیست. برای درک نیازهای فرهنگی دانش­آموزان و جایگاه مدرسه در خصوص آن نظریه­ های مختلفی مرور شد که از بین آن­ها نظریه بوردیو به عنوان چارچوب تئوریک این تحقیق قرار گرفت. بر اساس نظریه بوردیو دانش­آموزان با پایگاه­های مختلف اقتصادی و اجتماعی وارد مدرسه می­شوند و همین پایگاه طبقاتی است که جایگاه فرهنگی دانش­آموز را در مدرسه تعیین می­کند زیرا فرهنگ حاکم بر مدرسه فرهنگ طبقه متوسط و مسلط جامعه است.

فهرست مطالب فایل WORD نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه در منطقه ۱۶ شهر تهران

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱-مقدمه…………………………………………………….۱

۱-۲-طرح مسأله………………………………………………………. ۲

۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق………………………………………………… ۵

۱-۴-اهداف تحقیق:……………………………………………… ۷

۱-۵-سؤال تحقیق:………………………………………… ۷

۱-۶-فرضیه­های تحقیق:……………………………… ۸

۱-۷-روش انجام تحقیق:……………………………. ۸

۱-۸- قلمرو زمانی و مکانی تحقیق:………………………… ۸

۱-۹- محدودیت­های تحقیق:……………………………………………… ۹

۱-۱۰- ابزار گردآوری اطلاعات:………………………………………. ۱۰

۱-۱۱-تعریف مفاهیم……………………………………… ۱۰

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱-مروری بر تحقیقات انجام شده……………………………… ۱۲

۲-۲- مفاهیم مرتبط با موضوع تحقیق…………………… ۲۱

۲-۲-۱-فرهنگ…………………………. ۲۱

۲-۲-۲-برنامه­ریزی فرهنگی……………………………… ۲۴

۲-۲-۳-الگوهایسیاست­گذاریفرهنگیدرایران…………………. ۲۶

۲-۲-۳-۱-یکسانسازیفرهنگی………………………. ۲۸

۲-۲-۳-۲-تکثرگراییفرهنگی………………………………… ۲۹

۲-۲-۳-۳-وحدتدرتکثرفرهنگی……………………………… ۲۹

۲-۲-۴-نیاز سنجی…………………………………. ۳۱

۲-۲-۴-۱-نیاز و نیازسنجی فرهنگی………………………………… ۳۱

۲-۲-۴-۲- سطوح نیاز سنجی……………………………………….. ۳۲

۲-۲-۴-۳-فرایند نیاز سنجی………………………………………… ۳۲

۲-۲-۴-۴-اهداف نیاز سنجی……………………………. ۳۳

۲-۲-۴-۵-انواع نیاز سنجی……………………………. ۳۳

۲-۲-۴-۶-ضرورت و اهمیت نیاز سنجی………………………….. ۳۴

۲-۲-۴-۷-جایگاه نیاز سنجی………………………………………….. ۳۵

۲-۲-۴-۸-الگوها و مدل­های نیازسنجی………………………………… ۳۶

مقدمه…………………………. ۳۷

۲-۳-۱-مبانی مفهومی و نظری نظام آموزش و پرورش………………………… ۳۸

۲-۳-۱-۱-دیدگاه کارکردگرائی:………………. ۳۸

۲-۳-۱-۲-دیدگاه انتقادی……………………………… ۳۹

نظریه پردازان پارادایم انتقادی آموزش و پرورش……………….. ۴۱

۲-۳-۱-۲-۱-برنشتین: قالب­های زبانی…………………….. ۴۱

۲-۳-۱-۲-۲-ایلیچ: برنامه پنهان………………………………. ۴۲

۲-۳-۱-۲-۳-بوردیو: بازتولید فرهنگی…………………. ۴۳

۲-۳-۲-مروری بر مفاهیم مرتبط با نظام آموزش و پرورش……………… ۴۴

۲-۳-۲-۱-معنای فرهنگ مدرسه………………… ۴۴

۲-۳-۲-۲-طبقه اجتماعی و آموزش:………………… ۴۶

الف – هزینه تحصیل:……………………………………. ۴۷

ب – انتظارات والدین:…………………………….. ۴۸

پ – زمینه فرهنگی:……………………. ۴۸

ت- مشکلات زبانی:…………………….. ۴۹

ث- نگرش معلمان:……………………………….. ۴۹

ج – آزمون هوش و روش­های تربیتی:………………….. ۵۰

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

فصل پنجم: نتیجه ­گیری و پیشنهادات تحقیق

افزودن به سبد خرید

مطالعه بیشتر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.