توضیحات فایل:
کتاب روانشناسی یادگیری پروین کدیور بصورت خلاصه و کامل
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب روانشناسی یادگیری پروین کدیور با فرمت ورد در حجم ۳۰ صفحه بهمراه نسخه کامل کتاب در حجم ۳۴۵ صفحه می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
کتاب روانشناسی یادگیری پروین کدیور
بخشی از متن خلاصه کتاب :
کتاب شامل نظریه ها ودیدگاههای روانشناسی یادگیری است، که برای دانشجویان رشته های روانشناسی وعلوم تربیتی نوشته شده است. مباحث کتاب دارای ده فصل است که هریک به اختصارمعرفی می شود:
در فصل اول، به تاریخچه یادگیری و روشهای سنجش آن پرداخته شده است. این بخش ازکتاب چند مکتب روانشناسی را معرفی کرده است.
در فصل دوم، ضمن مرور دیدگاههای فلاسفه، درباره دو گرایی ذهن و ماده، یادگیری از نظر وجودگ رایانی چون کلب و جارویس بررسی شده است.
موضوع فصل سوم، طرح نظریه های رفتاری به عنوان اولین رویکرد علمی در روانشناسی است.
در فصل چهارم، نظریه های شناختی – اجتماعی مطرح گردیده و درباره دیدگاه بندورا در یادگیری مشاهده ای، موجبیتر دو جانبه و انگیزش، و کاربرد آنها در یادگیری بحث شده است.
فصل پنجم به الگوی پردازش اطلاعات دریادگیری اختصاص دارد و در آن، الگوهای مختلف حافظه، سطوح پردازش، راهبردها و شیوه های یادگیری مطرح گردیده است.
در فصل ششم، به فرایندهای شناختی یادگیری پرداخته شده است و نظریه هایی مانند نظریه اکتشافی برونر، یادگیری معنی دارآزوبل موردتوجه قرارگرفته است.
فصل هفتم به یادگیری و رشد اختصاص دارد. در این فصل تاریخچه مطالعه کودک مطالعه شده است.
فصل هشتم به موضوع خود – گردانی اختصاص یافته و رابطه آن با سایر فرایندهای شناختی مورد بحث قرار گرفته است.
فصل نهم به مبحث انگیزش و یادگیری اختصاص دارد. همچنین نظریه های انسان گرایان، پیشرفت، انگیزه پیشرفت، اسناد، هدف و رابطه آنها با یادگیری بحث و نقد شده است.
در فصل دهم، به بعضی از مسایل مهم یادگیری توجه شده است، مانند توانایی های ذاتی انسان در یادگیری، رابطه یادگیری با بافت اجتماعی – اقتصادی، اثر سالمندی با یادگیری، تفاوتهای فردی و نیز طبیعت و تربیت (ص ۱۳،۱۲،۱۱).
فصل اول
ساختارگرایی وکارکردگرایی
با شروع قرن بیستم دو مکتب معروف ساختارگرایی و کارکرد گرایی شکل گرفت. اگر چه اکنون هیچ یک از این مکاتب به عنوان مکتبی واحد و متشکل وجود ندارند، تأثیر طرفداران هر یک از این دو، در تاریخ روانشناسی قابل توجه است. برای مثال ادوارد تیچنر (۱۸۶۷-۱۹۲۷)، یکی از شاگردان وونت در لایپزیک بود. او در ۱۸۹۲به سمت رییس آزمایشگاه روانشناسی در دانشگاه کرنل۴ منصوب شد. مکتب روانشناسی تیچنر سرانجام به ساختارگرایی شهرت یافت.