دانلود خلاصه کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران دکتر محمود سریع القلم

دانلود خلاصه کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران دکتر محمود سریع القلم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,900 تومان٪91 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران دکتر محمود سریع القلم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه پاورپوینت کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران نوشته‌ دکتر محمود سریع القلم در حجم ۱۳۳ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران دکتر محمود سریع القلم، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم.

محتوای اسلاید ۶

کتاب شامل:

یک پیشگفتار
چهار بخش
بیست و شش فصل

بخش اول: مقدمه نظری ، شامل یک فصل
بخش دوم: پایه‌های نظری توسعه یافتگی، شامل پنج فصل
(فصل دوم الی فصل ششم)
بخش سوم: جهان سوم وتوسعه یافتگی، شامل هفت فصل
(فصل هفتم الی فصل سیزدهم)
بخش چهارم: ایران وتوسعه یافتگی، شامل سیزده فصل
(فصل چهاردهم الی فصل بیست و ششم)

محتوای اسلاید ۴۹

فصل هشتم:

فرهنگ توسعه و جهان سوم

پس از جنگ جهانی دوم و شروع دوره استعمار زدایی، ده‌ ها مستعمره و منطقه تحت حمایت، به صورت واحد های سیاسی مستقل در شمار کشور های جامعه بین الملل قرار گرفتند. کسب استقلال نسبی این کشور ها در همین زمان اتفاق افتاد.

نظام بین الملل که در دهه ۱۹۵۰-۱۹۶۰ کشورهای تازه استقلال یافته با آن روبرو شدند، محصول بیش از چهار قرن سیر تحولات فشرده فکری و انقلاب صنعتی در اروپا و آمریکا شمالی بود. طی این دوره نه تنها فعالیت‌ های اقتصادی و الگوهای نظام اقتصادی در غرب به طور تدریجی شکل گرفت بلکه همزمان رفتار متناسب فرهنگی و نظام منطبق سیاسی نیز تکامل یافت. در تاریخ چند قرنه ی کشورهای صنعتی امروز، سه ستون نظام فرهنگی، نظام اقتصادی و نظام سیاسی با یک رابطه منطقی نسبت به یکدیگر رشد و حرکت کردند.

پس از جنگ جهانی دوم آنچه را که ملل صنعتی در طول قرن‌ ها با اعمال روش ‌ها و ابداعات به طور تکاملی آموخته بودند، جهان سوم باید در مدتی کوتاه در جوی رقابت آمیز و خشونت آمیز، با آزمون و خطا و فشارهای داخلی و خارجی همزمان با تحکیم قدرت سیاسی و سرگردانی فکری بدست می آورد.

جهان سوم در شرایط ناموزون و وجود شکاف‌ های عمیق تجربی قرار داشت که تکلیف دشوار مملکت داری را نیز بر دوش گرفت.

محتوای اسلاید ۱۰۴

فصل بیستم:

راه دشوار دموکراسی

مفهوم دموکراسی یک مفهوم غربی است و در یک بستر خاص تاریخی و در جغرافیای اروپا و سپس در آمریکای شمالی شکل گرفته و به وجود آمده است و به تدریج به یک مفهوم جهان شمول تبدیل شده است. دموکراسی در غرب عکس العملی به حاکمیت مطلق کلیسا در یک دوره ی هزار ساله ی اروپا است. برای شناخت غرب و همچنین فهم مفاهیمی مانند لیبرالیسم، سکولاریسم و یا دموکراسی میبایست دوره ی تاریخی از سال ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میلادی را مورد مطالعه ی دقیق قرار داد.

مطالعه بیشتر