پرسشنامه نگرش به عشق (LAS)

پرسشنامه نگرش به عشق (LAS)
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

پرسشنامه نگرش به عشق (LAS)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پرسشنامه نگرش به عشق می باشد که با فرمت ورد در ۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پرسشنامه نگرش به عشق توسط هندریک و هندریک بر پایه الگوی «لی» از عشق در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است.

تأیید تحلیل عاملی نشان داده است که ساختار عرضه شده «لی» توانایی کاربرد در فرهنگهای چندگانه را دارد (نتو و همکاران، ۲۰۰۰). پرسشنامه نگرش به عشق حاضر در آغاز دارای ۴۲ گویه بود . اما دومین تجزیه و تحلیل عامل تأییدی به کاهش یک سری از گویه ها منتهی شد که تعداد گویه ها به ۲۴ رسید. پرسشنامه نگرش به عشق از نوع لیکرت است و می تواند ابعاد شش گانه عشق را به صورت کمی و پیوسته نشان دهد. گزینه های این پرسشنامه به صورت چهار گزینه ای از خیلی موافقم تا خیلی مخالفم مشخص شده اند، نمره ای که فرد در هر خرده مقیاس بدست می آورد، بیانگر میزان نگرشی است که نسبت به آن خرده مقیاس دارد. نمره بالا گرایش بالا در خرده مقیاس مربوطه و نمره پایین گرایش اندک را به آن نشان می دهد (پاتو، ۱۳۸؛ نتو و همکاران، ۲۰۰۰).

پرسشنامه نگرش به عشق از شش مولفه به شرح زیر تشکیل شده است:

۱- اروس (عشق رمانتیک)

۲- لودوس (عشق بازیگرانه)
۳- استورگ (عشق دوستانه)
۴- پراگما (عشق واقع گرایانه)
۵- مانیا (عشق شهوانی)
۶- آگاپه (عشق فداکارانه)

مقیاس نگرشهای مربوط به عشق (LAS) از ۱۸ گویه و ۶ خرده مقیاس اروس (۳ سوال)، لودوس (۳ سوال)، استورگ (۳ سوال)، پراگما (۳ سوال)، مانیا (۳ سوال) و آگاپه (۳ سوال) تشکیل شده است که به منظور ارزیابی نگرش های مربوط به عشق و وفاداری بکار می رود.

دانلود پرسشنامه نگرش به عشق (LAS)

پایایی و روایی: دارد

نوع فایل: word

مولفه: دارد

تعداد صفحات: ۴

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

مطالعه بیشتر