پاورپوینت قوانین مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم

پاورپوینت قوانین مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد (اوراق) تسویه خزانه نوع دوم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت قوانین مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد (اوراق) تسویه خزانه نوع دوم می باشد که در حجم ۵۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت قوانین مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم

فهرست مطالب قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های صدور اسناد (اوراق) تسویه خزانه نوع دوم :

مقدمه
قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور
آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور
اهم اقدامات انجام شده

چکیده محتوای فایل :

مقدمه

در اسناد (اوراق ) تسویه خزانه نوع دوم روال در نظر گرفته شده در قانون بودجه این گونه است که طلب یک پیمانکار از دولت با بدهی آن پیمانکار به بانک تهاتر شود و درادامه بدهی آن بانک به بانک مرکزی تهاتر شود.در واقع اوراق تسویه خزانه نوع دوم بدهی پیمانکار را به بدهی دولت به بانک مرکزی تبدیل میکند.به طور خلاصه در این فرآیند طلبکاران از دولت و بانک های بدهکار به بانک مرکزی که بین دولت و بانک مرکزی قرار دارند حذف می شوند و دولت و بانک مرکزی باقی می مانند .

قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور

۱- به دولت اجازه داده می شود در صورت درخواست متقاضیان ، مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی و خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکتهای دولتی تابعه وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمتهای تکلیفی از دولت ، که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده است با بدهی اشخاص یاد شده به بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی های بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی که در چاچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده تا مبلغ یک میلیون میلیارد (۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ )ریال به صورت جمعی – خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه ، تسویه نماید .

مبلغ مزبور به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت می شود افزایش پایه پولی از این محل ممنوع است. سقف مجاز تسویه بدهی هر بانک و موسسه اعتباری به بانک مرکزی توسط این بانک تعیین می شود.

۱-۱- حداقل تهاتر بدهی از طریق اسناد (اوراق) تسویه خزانه برای اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی پانصد هزار میلیارد (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال

۱-۲- تهاتر بدهیهای نهادهای عمومی غیردولتی، بانکها و شرکتهای دولتی تابعه وزارتخانه های آموزش و پرورش، نیرو و جهاد کشاورزی (صرفاً بابت یارانه قیمتهای تکلیفی) و شرکت ملی نفت ایران پانصد هزار میلیارد (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال با اولویت مطالبات حسابرسی شده و قطعی سازمان تامین اجتماعی تا سقف پنج هزار میلیارد(۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از منابع این جزء به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکتهای تابعه و وابسته آن اختصاص می یابد….

مطالعه بیشتر