خلاصه کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی پیام نور بهمراه نمونه سوالات

خلاصه کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی پیام نور بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی پیام نور بهمراه نمونه سوالات

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی پیام نور بهمراه نمونه سوالات نیلا آخوندی در ۸۴ صفحه شامل ۸ فصل حاوی نکات مهم و کلیدی بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته درس روان شناسی مشاوره و راهنمایی با کد درس ۱۲۱۷۰۲۱-۱۲۱۷۲۴۷ -۱۲۱۷۳۷۴-۱۲۱۷۰۵۵ (اخرین بروز رسانی سال ۹۸) منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی پیام نور بهمراه نمونه سوالات

کتاب روان‌شناسی راهنمایی و مشاوره

روان‌شناسی راهنمایی و مشاوره نوشته نیلا آخوندی، از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته روان‌شناسی است.

در گذشته مشاوره را رشته‌ای علمی می‌دانستند که درصدد کمک به افرادی است که با مشکلات عاطفی و روانی درگیرند. اما امروزه در این رشته از سویی صحبت از کمک به افرادی است که مشکلی نداشته و خواهان خودشناسی و خودشکوفایی هستند و از سوی دیگر سعی در پیشگیری از بروز مشکلات داشته و در کنار آن در صورت ایجاد مشکل روانی به شناسایی نوع و درمان آن و تعیین ارتباط آن با مشکلات جسمی مانند ایدز و درمان آن‌ها می‌پردازد.

از این رو در کتاب علاوه بر توجه به مهم‌ترین اصول، روش‌ها، رویکردهای رایج، راه‌های شناخت و درمان مشکلات، مطالب مهم و مفیدی درخصوص فرایند مشاوره ارائه شده است. بنابراین می‌تواند برای دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های روان‌شناسی، مشاوره و علوم تربیتی قابل استفاده باشد.

مطالب خلاصه کتاب روانشناسی راهنمایی و مشاوره نیلا آخوندی در ۸ فصل گردآوری و تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به ترتیب عبارت‌ است از:

فصل ۱: روانشناسی مشاوره و راهنمایی

فصل ۲: رویکردهای روان تحلیل گری

فصل ۳: رویکردهای رفتاری

فصل ۴: رویکردهای شناختی و شناختی-رفتاری مشاوره

فصل ۵: رویکردهای عاطفی

فصل ۶: تشخیص ،سنجش و درمان

فصل ۷: راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی

فصل ۸: راهنمایی و مشاوره افراد با ویژگی های خاص

مطالعه بیشتر