دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی خانواده شهلا اعزازی با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی خانواده شهلا اعزازی با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی خانواده شهلا اعزازی با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین خلاصه کتاب جامعه شناسی خانواده (با تأکید بر نقش، ساختار و کارکرد خانواده در دوران معاصر) نویسنده: شهلا اعزازی می باشد که با فرمت pdf در ۳۵ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست خلاصه کتاب جامعه شناسی خانواده شهلا اعزازی:

مقدمه

بخش اول:

ساختار و روابط اجتماعی در انواع خانوادهای دوران گذشته

بخش دوم:

ساختار و روابط در خانواده هسته ای

بخش سوم:

نقش های خانوادگی

بخش چهارم:

کارکرد اجتماعی کردن خانواده هسته ای

بخش پنجم:

پدیده خشونت خانوادگی

مقدمه

تا اواسط قرن نوزدهم تصور عمومی از خانواده، خانواده گسترده (پدر سالار) بود. این نوع خانواده دارای دو ویژگی ثابت است:
اول آنکه شامل سه نسل و بیشتر بود که باهم زندگی و فعالیت می کردند. دوم، تمرکز قدرت در دست پدر خانواده و انتقال آن به پسر ارشد بود.(سلسله مراتب سنی – جنسی) تا نیمه قرن نوزدهم خانواده گسترده پدر سالار تنها شکل مطلوب و ایده آل خانواده بود. در دورانی که خانواده تنها واحد اقتصادی جامعه را تشکیل می داد، افراد خارج از چهارچوب خانواده به سختی و با نزول اجتماعی امکان کسب درآمد داشتند و هنگامی که خانواده ها تعیین کننده سیاسی بودند، تنها تعلق به خانواده می توانست به افراد امکان دخالت در زندگی سیاسی بدهد.
در نوشته های بزرگان دینی، فلاسفه و دانشمندان نکات مشترکی وجود دارد، که عبارت است از: خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است که ثبات جامعه وابسته به ثبات آن است، نظام پدر سالار بهترین و کارآمدترین نظام برای اداره خانواده و کشور است. روابط مناسب در جامعه بر اساس روابط مناسب در خانواده بوجود می آید…

مطالعه بیشتر