دانلود جزوه بیوشیمی ویتامین ها و هورمون ها

دانلود جزوه بیوشیمی ویتامین ها و هورمون ها
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه بیوشیمی ویتامین ها و هورمون ها

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه بیوشیمی ویتامین ها و هورمون ها ویرایش جدید حاوی نکات کلیدی و مهم مناسب برای مرور سریع شب امتحان با فرمت پی دی اف می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود جزوه بیوشیمی ویتامین ها و هورمون ها

شرح مختصر:

این جزوه به مسائل مختلف در این حوزه (بیو شیمی هورمونها) می‌پردازد. امید است خوانندگان پس از مطالعه این جزوه، بتوانند بخش اعظمی از نیازهای خود را برآورد نمایند.
هورمون های ترکیباتی هستند که توسط غدد درون ریز ۱ ساخته می شوند، و سپس توسط جریان خون به اعضاء یا بافت های خاصی به نام بافت های هدف انتقال می یابند، تا عمل فیزیولوژی خود را به انجام برسانند. منشأ رویانی : سلول های اپی تلیال مبنای رویانی اغلب غدد درون ریز می باشند و به نظر می آید که ستیغ عصبی ۲ منشأ جنینی سلول های تعداد زیادی از غدد درون ریز باشد.

بخشی از متن جزوه :

هورمون چیست؟

کلمه هورمون ) Hormone ( از واژه یونانی هورمائو ) Hormao ( به معنای برانگیختن یا تحریک کردن گرفته شده است.

هورمون ها پیام آوران شیمیایی هستند که از غدد درون ریز بدن ترشح می شوند تا پیامی را به قسمت دیگری از بدن منتقل کنند.

چگونگی انتقال هورمون ها

-اینتراکرین:
هورمون از یک سلول ترشح می شود و روی خود سلول اثر می گذارد یعنی در سیتوپلاسم سلول ترشح کننده دارای گیرنده است و اثر خود را می گذارد.

-اتوکرین:
هورمون از سلول آزاد شده، وارد مایع خارج سلولی می شود و روی غشای همان سلول گیرنده دارد و منجر به پاسخ سلولی می شود.

-پاراکرین:
هورمون از یک سلول آزاد می شود، وارد گردش خون موضعی شده و از طریق جریان خون به سلول مجاور می رسد.گاه ممکن است بدون آن که وارد جریان خون شود یعنی از طریق مایعات خارج سلولی به سلول مجاور برسد.

مطالعه بیشتر