دانلود تحقیق درس مطالعات اجتماعی با عنوان شهر آیسک

دانلود تحقیق درس مطالعات اجتماعی با عنوان شهر آیسک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
25mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود تحقیق درس مطالعات اجتماعی با عنوان شهر آیسک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین تحقیق پاورپوینت درس مطالعات اجتماعی با عنوان : شهر آیسک در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود تحقیق درس مطالعات اجتماعی با عنوان شهر آیسک

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۲

معرفی آیسک

در قدیم نام آیسک به نام ایاس بوده است.ایاس یعنی آسمان صاف و آبی ودرشب پرستاره میباشد.

شهر ایسک در موقعیت ۵۳\۳۳عرض شمالی و ۲۲\۵۸طول شرقی قرار دارد .ارتفاع از سطح دریا ۱۳۷۵ متر است.

این شهر از شمال به روستاهای مصعبی و کریمو و از شرق به شهر سرایان و از جنوب به روستاهای دوحصاران و بغداده و به شهر سه قلعه و از غرب به فردوس محدود است.

محتوای اسلاید ۱۰

زعفران

کشت زعفران در گذشته‏ هاى دور، دربسیارى از مناطق فلات مرکزى ایران معمول بوده است. شهرت زعفران قم در قرنهاى قبل از اسلام حکایت از پیشینه کشت این گیاه درایران دارد. درحال حاضر منطقه عمده کشت زعفران به خراسان جنوبى که زمانى به قهستان شهرت داشته و امروزه شامل شهرستانهاى نهبندان، بیرجند، قاین، گناباد، فردوس و طبس می‏ شود، محدود گردیده است

محتوای اسلاید ۱۳

جالب است بدانید اگر از مردم آیسک از این بازه زمانی و شور و حالشان سوال کنید جواب مردم یک کلمه است:عالی

علت این جواب این است که زعفران برای مردم شهر ایسک یک منبع درآمدی اصلی به حساب می اید و جدای از بحـث اقتصادی مردم در این بازه به صورت گروهی کار میکنند و از جوان تا پیر همه در برداشت این محصول کمک میکنند  و حضور تمام اعضای خانواده در طبیعت و مشارکت همگانی یک حس فوق العاده خوب را برای مردم به وجود می اورد که شیرینی این حس تلخیه سختی فراوان کار را خنـثی میکند.

مطالعه بیشتر