اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی ppt

اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی ppt

کاربران گرامی،در این بخش پاورپوینت جزوه درسی اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی در ۶۶ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید.

بخشی از متن اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی :

*سر فصلهای مورد مطالعه

*آشنایی با مفهوم اخلاق از منظر اسلام

*مسائل اخلاقی در تبلیغات تجاری

*مسائل اخلاقی کسب رضایتمندی کسب وکار

*مسائل اخلاقی و جرائم سازمان یافته تجاری

*مسائل اخلاقی در کسب رضایتمندی مشتریان

*مسائل اخلاقی در رقابت سازمان

امام علی (ع):

آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند و آنگونه که دوست نداری به تو کسی ستم کند به کسی ستم نکن و همانگونه که دوست داری به تو نیکی شود نیکوکار باش. ( نهج البلاغه نامه ۳۱)

معنی و مفهوم اخلاق:

واژه اخلاق گاهی به معنای خلُق و خو، رفتار عادت شده به کار می رود. معنای دیگر این واژه،دانشی است که ازحسن و قبح و خوبی و بدی رفتار بحث می کند (کتاب رضی )
از دید حسینی منش ، صادقیان اخلاق و تعهد سازمانی یک رویکرد جدید در برخورد با مسائل پیچیده فردی و اجتماعی به ویژه در سازمانها، است.

پولتون : اخلاق را در قالب اخلاق توصیفی،اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی که شاخه ای از اخلاق هنجاری بشمار می آید.

مفهوم لغوی واژه اخلاق عبارت است از خوی، سرشت، طبیعت باطنی یا سرشت درونی انسان و در فرهنگ لغت دکتر معین آن را دانش بد و نیک، خویها و تدابیر انسان برای نفس خود یا یک فرد خاص

اخلاق در اسلام

اخلاق اسلامی به مجموعه ای از قواعد و ارزش های انسانی گفته می شود که ازآموزه های دینی و الهی نشأت می گیرد. یک فرد مسلمان براساس اصول وارزش های اخلاق اسلامی رفتار و اعمال فردی و اجتماعی خود را تنظیم، کنترلو هدایت میکند و رفتار و اعمال دیگران را مورد ارزیابی قرار می دهد. یکی ازاهداف مهم بعثت پیامبر اسلام(ص) و تعالیم امامان معصوم (ع) ترویج، توسعه ونهادینه کردن فضائل و ارزشهای اخلاقی در فرد و اجتماع انسانی است.

*عوامل مؤثر بر اخلاق کار در محیط کار

*عوامل اجتماعی و فرهنگی (عرف جامعه – )

*• عوامل فردی ( ایمان- تحصیلات- سن – عوامل خانوادگی – علاقه)

*• عوامل اقتصادی (صنعتی شدن– دستمزد – بیکاری – تورم)

*• عوامل سازمانی ( ارتباطات- فرهنگ سازمانی- شرایط کار – زمان کار)

*• عوامل مدیریتی (خط مشی و سیاست های مدیریت – نگرش مدیریت – سبک مدیریت)

مطالعه بیشتر