دانلود فایل دلایل رشد و توسعه کشور سوئد ppt

دانلود فایل دلایل رشد و توسعه کشور سوئد ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
143kb
نویسنده
5,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل دلایل رشد و توسعه کشور سوئد ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس توسعه اقتصادی و برنامه ریزی با موضوع : دلایل رشد و توسعه کشور سوئد با فرمت ppt در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش می باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن :

محتوای اسلاید ۲

اقتصاد سوئد

اقتصاد سوئد یک اقتصاد توسعه یافته صادرات محور است که چوب، انرژی آبی و سنگ آهن به آن کمک می‌کند. اینها پایه منابع اقتصادی را تشکیل می‌دهند که جهت‌گیری آن به سوی تجارت خارجی است. صنایع اصلی شامل وسیله موتوری، مخابرات، داروی شیمیایی، ماشین‌های صنعتی، ابزار دقیق، کالاهای شیمیایی، کالاهای خانگیجنگل‌داری، آهن و فولاد است. سوئد که به‌طور صنعتی یک اقتصاد کشاورزی بوده که بیش از نیمی از نیروی کار داخلیش مشغول در آن بوده‌اند، امروزه صنایع مهندسی، معدنی، فولاد و خمیر کاغذ توسعه یافته‌ای دارد که در سطح بین‌المللی رقابتی اند، و شاهد آن شرکت‌هایی چون اریکسون، گروه آب‌ب، اس‌کااف، آلفا لاوال، آگ آ, وداینو نوبل هستند.

سوئد یک اقتصاد مختلط رقابتیست که ویژگی آن یک دولت رفاه دست و دلباز همگانی است که بودجه اش از مالیات بر درآمد نسبتاً بالایی تأمین می‌شود که تضمین می‌کند درآمد در سرتاسر جامعه توزیع می‌شود، مدلی که گاهی از آن به مدل نوردیک تعبیر می‌شود.
در حدود ۹۰٪ از همهٔ منابع و شرکت‌های در مالکیت خصوصی هستند، و اقلیتی ۵٪ ای در مالکیت دولت و ۵٪ دیگر یا تعاونی‌های مصرف یا تولید هستند.

محتوای اسلاید ۷

راز دستمزدهای بالا در سوئد چیست؟

در سال‌های پس از بحران اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، اقتصاد سوئد اغلب شاهد رشد دستمزدهای واقعی بوده و ثابت کرده است که برابری اجتماعی لزوماً منافاتی با رشد اقتصادی و جهانی‌شدن ندارد.

امروزه در بسیاری از کشورها تلاش زیادی برای پایین نگه داشتن دستمزدها با هدف کمک به افزایش صادرات صورت می‌گیرد؛ اما این استراتژی در بلندمدت موجب کاهش تقاضای جهانی خواهد شد زیرا به دلیل سرکوب دستمزدها کارگران درآمد کمتری برای خرج کردن در اختیار خواهند داشت.

مطالعه بیشتر