دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای احد فرامرز قراملکی

دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای احد فرامرز قراملکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
150,000 تومان 11,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای احد فرامرز قراملکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل هفتم (از اخلاق کار تا اخلاق حرفه‌ای ) کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای نوشته احد فرامرز قراملکی می باشد که با فرمت ppt در ۴۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت فصل هفتم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای قراملکی:

محتوای اسلاید ۱

مدیران، متناسب با درک خود از اخلاق حرفه­ای بر آن تأکید می­کنند و تصوری که سازمان­ها از ماهیت اخلاق حرفه­ای دارند عملکرد اخلاقی آن­ها را تعیین می­کند: تصور ناقص، نارسا و تصور روشن و فراگیر.

طرح مسئله

فرض کنید مدیر استراتژیست یک بانک و یا سهامدار عمده و عضو مؤثر مجمع یک بنگاه اقتصادی هستید. شما به دلیل ارزش ذاتی اصول اخلاقی و یا به علت توجه به نقش راهبردی اخلاق حرفه­ای در موفقیت سازمان، مصمم می­شوید تا بنگاه خود را اخلاقی کنید و بانک شما به بانک­های اخلاقی جهان ملحق شود. ابتدا می­پرسید: اولین اقدام چیست؟ چگونه باید آغاز کنیم؟ چه باید کرد؟

محتوای اسلاید ۲۲

تحلیل اخلاق حرفه­ ای

پس از تعریف اخلاق (در فصل پنجم) و تعریف حرفه، اینک می­توان به تحلیل مفهومی اخلاق حرفه­ای پرداخت. مباحث پیشین نشان داد که اخلاق حرفه­ای، آداب و ویژگی­های افراد حرفه­ای نیست. بلکه اخلاق حرفه­ای از شاخه­های اخلاق کاربردی در قلمرو حرفه است. در فصل پیشین تفاوت اخلاق کاربردی و اخلاق نظری را توضیح دادیم.

۱) اخلاق کار: مراد از اخلاق شغلی مسئولیت اخلاقی فرد از حیث شغل است. اخلاق شغلی از طرفی مانند اخلاق فردی بر مسئولیت افراد به عنوان شخص حقیقی تأکید دارد، از طرف دیگر بر خلاف اخلاق فردی عنوان برخاسته از شغل را نیز در مسئولیت­های اخلاقی لحاظ می­کند. دو گزاره زیر را درباره آقای حسن­پور مقایسه کنید:

  1. حسن­پور مسئولیت اخلاقی دارد.
  2. دکتر حسن­پور پزشک، مسئولیت اخلاقی دارد.

مطالعه بیشتر