دانلود خلاصه و نکات تستی استاندارد کتاب تئوری و طراحی ساختار سازمان رابینز

دانلود خلاصه و نکات تستی استاندارد کتاب تئوری و طراحی ساختار سازمان رابینز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
9,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه و نکات تستی استاندارد کتاب تئوری و طراحی ساختار سازمان رابینز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود خلاصه و نکات تستی استاندارد کتاب تئوری و طراحی ساختار سازمان تألیف: استیفن رابینز می باشد که با فرمت pdf در ۳۲۱ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست فصول خلاصه کتاب تئوری سازمان رابینز ترجمه الوانی :

فصل ۱ : کلیات
فصل ۲ : اثربخشی سازمانی
فصل ۳ : ابعاد ساختار سازمانی
فصل ۴ : استراتژی (راهبرد)
فصل ۵ : اندازه سازمان
فصل ۶ : فناوری
فصل ۷ : محیط
فصل ۸ : قدرت – کنترل
فصل ۹ : انواع ساختارهای سازمانی
فصل ۱۰ : بوروکراسی
فصل ۱۱ : ادهوکراسی
فصل ۱۲ : مدیریت فناوری و طراحی شغل
فصل ۱۳ : مدیریت محیط
فصل ۱۴ : مدیریت تغییر سازمانی
فصل ۱۵ : مدیریت تعارض سازمانی
فصل ۱۶ : مدیریت فرهنگ سازمانی
فصل ۱۷ : مدیریت تکامل سازمانی
فصل ۱۸ : سازمان ها در آینده

بخشی از متن فایل:

فصل ۱ : کلیات (نگرش کلی)

سازمان پدیده ای اجتماعی به شمار می آید. زیرا سازمان از افراد یا گروههایی که با هم در تعاملند تشکیل شده که به صورت آگاهانه هماهنگ شده دلالت بر مدیریت دارد) و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند . در سازمان الگوهای تعاملی اعضاء باید موزون و هماهنگ باشند و ابهام نداشته تا اطمینان حاصل شو که وظایف مهم سازمانی انجام گرفته است.در سازمان باید مرزهای مشخصی وجود داشته باشد تا اعضاء آن از غیر اعضاء مشخص شوند که این کار از طریق انعقاد قراردادهای رسمی و غیر رسمی بین اعضاء و سازمان صورت می گیرد …

تستهای فصل اول

۱ ساختار یک سازمان منعکس کننده چیست ؟

الف) محیط سازمان ب ) اداره سازمان ج) فعالیت سازمان د ) همه ی موارد

۲ الگوی ایجاد شده روابط میان اجزای سازمان …. نامیده می شود ؟

الف) نمودار سازمانی ب) پیچیدگی سازمانی ج) فرآیند سازمانی د) ساختار سازمانی

۳ همکاری بین قسمت های مختلف برای دست یابی به ووحدت … نامیده می شود ؟

الف) تفکیک ب) ادغام ج) تمرکز د) رسمیت

۴ سیستم سازمان مجموعه ای از عناصر به هم مرتبطی است که :

الف) تلاش می کند سازمان را از محیط جدا کند .
ب ) برکارایی درونی سیستم تمرکز دارد
ج ) داده ها را از محیط گرفته و آنها را تبدیل به ستاده ها نمودئه و به بیرون از سازمان می فرستد
د ) مستقل از محیط

مطالعه بیشتر