دانلود جزوه آموزشی تکنیک های شناخت درمانی pdf

دانلود جزوه آموزشی تکنیک های شناخت درمانی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه آموزشی تکنیک های شناخت درمانی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه آموزشی تکنیک های شناخت درمانی در قالب pdf و در ۷۷ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه آموزشی تکنیک های شناخت درمانی pdf:

فهرست

مقدمه  ۵

پیشگفتار  ۶

فصل اول: مبانی شناخت درمانی ۷

فصل دوم: دیدگاه مکاتب موجود در روانشناسی  ۳۱

فصل سوم: انواع روشهای شناختی  ۱۱

فصل چهارم: تکنیکهای شناخت درمانی ۶۶

مقدمه

شناخت درمانی یکی از روشهای روان درمانی است که در سطوح مختلف به حل مشکلات روانی افراد میپردازد.این رویکرد درمانی و اصول و تکنیکهای آن مبتنی بر روانشناسی شناختی است که اهمیت زیادی بر شناختها و افکار انسان قائل هستند و نوع این افکار و شناختها را در سلامت یا عدم سلامت روان بسیار سهیم میدانند. براین اساس در جریان شناخت درمانی، شناخت درمانگر تلاش دارد با شناخت افکار و باورهای فرد به تصحیح آنها بپردازد و فرد را در داشتن شناختهای مفیدتر یاری دهد.

پیشگفتار

رفتار درمانی شناختی، رشد و توسعه جدیدی در درمان روان شناختی بشمار می آید. با این همه، در این مدت کم، توانسته است علاقه زیادی را در متخصصان بالینی، به خود معطوف سازد. سه دلیل عمده، برای این علاقه وجود دارد. نخست آنکه روشهای شناختی رفتاری برعکس سایر شکلهای رفتار درمانی، مستقیماً با افکار و احساسات که در تمامی اختلالهای روانی از اهمیتی آشکار برخوردارند سروکار دارد. دوم آنکه رفتار درمانی شناختی، شکافی دارد که بسیاری از درمانگران بین روشهای صرفاً رفتاری و روان درمانیهای پویا احساس می کنند، پر می سازد. سوم آنکه این روشهای جدید درمانی برعکس روان درمانی پویا، پایه های علمی دارند و قابلیت بیشتری در ارزیابی فعالیتهای بالینی، از خود نشان می دهند.

مطالعه بیشتر