دانلود جزوه قواعد فقه ۱ مدنی ویرایش جدید

دانلود جزوه قواعد فقه ۱ مدنی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه قواعد فقه ۱ مدنی ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه قواعد فقه ۱ مدنی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه قواعد فقه ۱ مدنی ویرایش جدید :

قواعد فقه مدنی؛ کلیات

قاعده فقهی

“قاعده” در لغت به معناى اساس و ریشه است و به این تناسب، ستون هاى خانه را “قواعد” مى گویند.

قاعده در قرآن

خداوند در قرآن کریم مى فرماید:

و آن هنگامى که ابراهیم و اسماعیل بنیان هاى خانۀ (خدا) را بر مى افراشتند (گفتند) پروردگارا (این کار را) از ما بپذیر، همانا تو شنوا و دانا هستى

معناى اصطلاحى قاعده

معناى اصطلاحى قاعده، رابطه تنگاتنگى با معناى لغوى آن دارد، تهانوى در توصیف معناى اصطلاحى قاعده مى نویسد:

…“انها امر کلى منطبق على جمیع جزئیاته عند تصرّف احکامها منه” قاعده امرى است کلى که در هنگام شناسایى احکام جزئیات از آن، بر تمامى جزئیات خود منطبق باشد .

چناچه معنای اصطلاحی در مقایسه با تعریف لغوی دیده شود، ارتباط آن دو واضح خواهد شد. زیرا امر کلی همانند پایه و اساسی بر تمام جزئیات تحت خودش می باشد.

تعاریف قواعد فقهی

در تعریف قواعد فقهى میان فقیهان اتفاق نظرى وجود ندارد، و هر یک از تعاریف به یکى از جنبه هاى تمایز قاعده فقهى با سایر قواعد اشاره دارد، که در ذیل برخى از آن ها را بیان مى کنیم:

برخى در تعریف قاعده فقهى گفته اند:

انها قواعد تقع فى طریق استفاده الاحکام الشرعیۀ الالهیۀ و لا یکون ذلک من باب الاستنباط و التوسیط بل من باب التطبیق

قواعد فقهى قواعدى است که در راه به دست آوردن احکام شرعی الهى واقع مى شوند، ولى این استفاده از باب استنباط و توسیط نبوده بلکه از باب تطبیق است.

مطالعه بیشتر