دانلود جامع ترین جزوه تحلیل محتوای کتاب درسی با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جامع ترین جزوه تحلیل محتوای کتاب درسی با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه تحلیل محتوای کتاب درسی با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین و باکیفیت ترین جزوه و خلاصه کتاب تحلیل محتوای کتاب درسی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۱۴۶ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فایل حاضر جزوه ی تخصصی در حوزه‌ی آموزش و پرورش و تدوین فایلهای درسی است که می‌تواند مورد استفاده‌ی معلمان دوره‌ی دبستان قرار گیرد. علاوه بر آن جزوه حاضر یکی از جزوات کم‌یاب فارسی است که به بررسی محتوای کتاب‌های درسی پرداخته است. استفاده از این کتاب برای بسیاری از پژوهشگران علوم انسانی نیز مفید فایده خواهد بود.

فهرست فصول جامع ترین جزوه تحلیل محتوای کتاب درسی:

فصل اول
انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی

فصل دوم
کلیات تحلیل محتوا

فصل سوم
مراحل روش تحلیل محتوا

فصل چهارم
ساختار کتاب درسی

فصل پنجم
ساختار و ویژگیهای کتاب راهنمای معلم و کار دانش آموز

بخشی از متن جامع ترین جزوه تحلیل محتوای کتاب درسی:

فصل اول
انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی

هدفهای آموزشی :

از فراگیر انتظار می رود بعد از مطالعه ی این فصل بتواند

۱- ضرورت و اهمیت محتوای برنامه درسی را بداند.

۲- با ویژگی های ماهیت محتوای برنامه درسی آشنا شود.

۳- دیدگاه های اساسی در انتخاب محتوا را بشناسد.

۴- با معیارهای انتخاب محتوای برنامه درسی آشنا شود.

۵- به ضرورت و اهمیت سازماندهی محتوای برنامه درسی پی ببرد.

۶- با اصول و معیارهای سازماندهی محتوای برنامه درسی آشنا شود.

انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی

ضرورت و اهمیت انتخاب محتوای برنامه ی درسی

در طراحی برنامه درسی، پس از تشخیص نیازها و تعیین هدفهای آموزشی لازم است به تعیین محتوا و سازماندهی آن پرداخته شود؛ زیرا محتوا یکی از عناصر عمده ای است که هدف های برنامه از طریق آن تحقق می یابد.

در هر آموزشی چه رسمی و چه غیر رسمی، یکی از نیازهای یادگیرندگان و معلم این است که به انتخاب محتوای مناسب بپردازند. توجه عمده در همه مقاطع تحصیلی آموزش رسمی بر محتوا، متمرکز بودن کتاب های غیر درسی مدارس، محدود بودن امتحانات و ارزشیابی دانش آموزان به کتاب های درسی و استفاده از کتابهای غیر درسی و کمک آموزشی برای تکمیل کردن محتوای درسی، ضرورت و اهمیت انتخاب محتوا را در فرایند برنامه ریزی درسی مشخص می کند …

مطالعه بیشتر