دانلود پاورپوینت جاهلیت مدرن

دانلود پاورپوینت جاهلیت مدرن
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
7,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت جاهلیت مدرن

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جاهلیت مدرن می باشد که با فرمت ppt در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت جاهلیت مدرن:

چکیده:

جاهلیت» غلبه و حاکمیت نیروى شهوت و غضب انسانى بر محیط زندگى انسان  است. ازلحاظ تاریخى به دو دوره «جاهلیت اولى» که مربوط به دوران قبل از بعثت رسول اکرم و جاهلیت ثانى» که مرتبط با وضعیت جامعۀ دوران آخرالزمان است، تقسیم مى شود. جاهلیت مدرن و  پیروان آن به دنبال حذف خدا از جامعۀ بشرى و جایگزینى طاغوت و شیاطین به جاى آن هستند. تعطیل شدن عقل و خرد در امور جامعه و جایگزین شدن حس و تجربه در زندگى انسان، از نمادهاى بارز بازگشت جاهلیت به جامعۀ جهانى شمرده مى شود. تحول در فطرت و سرشت انسانى و تغییر در هدف خلقت آدمى از دیگر اثرات مخرب و ویرانگر جاهلیت مدرن است.

مقدمه

جاهلیت» در لغت، مصدر جعلى یا اسم مصدر به معناى حالت نادانى است َ و در اصطلاح به زمان فترت پیش از اسلام گفته مى شود. مؤلف مجمع البحرین در  این زمینه مى نویسد: مراد از جاهلیت، حالتى بود که عرب پیش از اسلام در آن بسر مى برد،  یعنى حالت نادانى نسبت به خدا و پیامبران شرایع و فخرفروشى نسبت به پدران، نسب ها،  غرور و مانند آن ها (شفیع سروستانى، به نقل از طریقى،

هرچند بین جاهلیت قبل از اسلام و جاهلیت مدرن، ویژگى هاى مشترک بسیارى وجود دارد که براى شرح و توضیح هرکدام از آن ها، نیاز به نوشتارى جداگانه است اما شناخت اجمالى این موضوع، اهمیت ویژه اى دارد و آشنایى با آن  مى تواند باعث شود که گرفتار ناهنجارى هاى جاهلیت مدرن نشویم. بیشتر رفتارهایى که در زمان جاهلیت قبل از اسلام بود، هم مخالف عقل و علم، و هم مخالف احکام الهى بود  ….

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر