جزوه اخلاق حقوق و قضا ویرایش جدید

جزوه اخلاق حقوق و قضا ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
24mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

جزوه اخلاق حقوق و قضا ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه اخلاق حقوق و قضا ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf با بهترین کیفیت تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست دانلود جزوه اخلاق حقوق و قضا ویرایش جدید: 

فصل اول:

مبانی و مفاهیم اخلاق اسلامی

فصل دوم:

اخلاق قضاوت از دیدگاه اسلام

فصل سوم:

اخلاق در حوزه وکالت و سایر مشاغل حقوقی و قوانین مرتبط

فصل اول
مبانی و مفاهیم اخلاق اسلامی

در این فصل کلیات اخلاق اسلامی که مشتمل بر مبانی و مفاهیم آن می باشد در غالب طرح چند سوال و پاسخ ذیل جهت آگاهی ارائه می گردد.
۱) دلایل اهمیت و اولویت علم اخلاق بر دیگر علوم چیست؟
علمای اخلاق در اهمیت و اولویت علم اخلاق بر دیگر علوم دلایل متعددی را بر شمرده اند:
۱- روح انسان مانند جسم او سلامت و بیماری دارد چنانچه خداوند در قرآن درباره منافقان میفرماید: ((در دلهایشان مرضی است و خدا بر مرضشان افزود)). همچنانکه برای محافظت از سلامت بدن، آشنایی با ویژگیهای بدن سالم، بیماری ها، علل آنها و راههای درمانشان ضروری است برای حفظ سلامتی روح نیز آشنایی با ویژگیهای روح سالم،بیماریهای روح و علل و راههای درمان آنها لازم است و سلامت روح در گرو آراسته بودن آن به صفات پسندیده و بیماری روح ناشی از تاثیر صفت های ناپسند در آن است ، صفت های پسندیده و ناپسند و چگونگی آراستن نفس به صفات پسندیده و زدودن صفتهای ناپسند از آن در علم اخلاق بیان میشود.

۲- توانایی تشخیص خوب از بد و زشت از زیبا در گرو سلامت روحی انسان و تهذیب نفس از آلودگیهاست و از دیدگاه قرآن انسان در صورتی میتواند از توانایی درک حقایق و تشخیص خوب از بد برخوردار باشد که افزون بر داشتن سلامت جسمی از سلامت روحی نیز برخوردار باشد و عهده دار این مهم علم اخلاق است.

مطالعه بیشتر