دانلود جزوه نقش ورزش، تغذیه و بهداشت در سلامت فردی

دانلود جزوه نقش ورزش، تغذیه و بهداشت در سلامت فردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه نقش ورزش، تغذیه و بهداشت در سلامت فردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین فایل pdf جزوه کارگاه نقش ورزش، تغذیه و بهداشت در سلامت فردی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۳۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه نقش ورزش، تغذیه و بهداشت در سلامت فردی:

مقدمه

امروزه شما مستحضر هستید با توجه به پیشرفت های علوم و فناوری هر گونه تغییر جدید می تواند آثار متفاوتی را در کلیه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و اقتصادی انسان بوجود بیاورد. از این میان عواملی که در سلامت انسان تاثیر گذارند و از نقش ویژه ای برخوردارند به دلیل گذار از اپیدمیولوژی یعنی جایگزینی بیماری های غیر واگیر دار به جای بیماری های واگیر دار و به دلیل کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه های تغذیه در افزایش بیماری ها و از طرف دیگر لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقا سلامتی ضروری است.

با توجه به این موارد نقش بی تحرکی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری ها و بروز مرگ حائز اهمیت است. حتی از نظر تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایطی که بیماری کوید ۹۱ بر جامعه بشری و جامعه ایران حاکم است ورزش می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه محافظت در برابر کوید ۹۱ شود.

با توجه به این که فعالیت فیزیکی مناسب می تواند تاثیر مهمی در پیش گیری از بروز بیماری ها، عوارض آن ها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن ها داشته باشد، بررسی متون و مقالات علمی در مورد ارتباط بیماری ها و فعالیت فیزیکی گویای این مطلب است که ورزش روی دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیش گیری از بیماری های مزمن و غیر واگیر است.

مطالعه بیشتر