دانلود فایل کاربردهای عملی تحقیق در عملیات در حل مسائل مدیریتی pdf

دانلود فایل کاربردهای عملی تحقیق در عملیات در حل مسائل مدیریتی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل کاربردهای عملی تحقیق در عملیات در حل مسائل مدیریتی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه کاربردهای عملی تحقیق در عملیات در حل مسائل مدیریتی می باشد که با فرمت pdf در ۳۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست مطالب کاربردهای عملی تحقیق در عملیات در حل مسائل مدیریتی pdf:

چکیده ……… ………………………….. ………………………….. ………………………….. ………………………….. ۱
۱- مقدمه………………………….. ………………………….. ………………………….. ………………………….. ۲
۲- کدام عبارت ……………………. ………………………….. ………………………….. ………………………….. ۳
۳- پژوهش در عملیات چیست؟  ……………………….. ………………………….. ………………………….. ۶
۴- تحلیل تعاریف……………….. ………………………….. ………………………….. ………………………….. ۹
۵- تاریخ پژوهش در عملیات …………………………. ………………………….. ………………………….. ۲۶
۶- پژوهش در عملیات و حوزه های مرتبط …… ………………………….. ………………………….. ۳۴

چکیده

این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول پژوهش در عملیات میپردازد. تعاریف مختلفی از پژوهش در عملیات مطرح میشود و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علمی، فعالیتها و سایر ویژگیها مورد بررسی قرار میگیرد. سپس پیدایش، تحول و توسعه پژوهش در عملیات در سه دوره زمانی قبل از جنگ جهانی دوم، جنگ جهانی دوم، و پس از جنگ جهانی دوم شرح داده میشود. در پایان به حوزههای مرتبط با پژوهش در عملیات اشاره میشود.

مقدمه

با وجود منابع علمی بیشمار در زمینه پژوهش در عملیات درصد ناچیزی از آنان به مفاهیم، اصول و روش پژوهش این حوزه پرداخته اند. برخی از دلایل این نارسایی را باید در میان دلایل توسعه نیافتن روش پژوهش در علوم پایه و فنی و مهندسی جست. در این حال و از اوایل دهه ۷۰ به این طرف، هدف دوره های آموزشی پژوهش در عملیات که در قالب رشته های فنی و مهندسی مانند مهندسی صنایع، رشته های ریاضی کاربردی و بعضی از گرایشهای مدیریت تدوین شدند، خواسته یا ناخواسته تربیت متخصصینی بود هاست که به توسعه روشها و مفاهیم ریاضی این حوزه بپردازند.
این شرایط باعث مهجور ماندن جنبه کاربردی پژوهش در عملیات که به خاطر آن توسعه یافته بود شده است. در ایران نیز که تقریباً هر رشته و حوزه علمی همین شرایط را داراست، وضعیت اشاره شده برای پژوهش در عملیات را بیش از سایر جاها تشدید نموده است.

مطالعه بیشتر