دانلود جزوه کتاب پرستاری مراقبت های ویژه بخش اول ICU

دانلود جزوه کتاب پرستاری مراقبت های ویژه بخش اول ICU
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه کتاب پرستاری مراقبت های ویژه بخش اول ICU

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه کتاب پرستاری مراقبت های ویژه بخش اول ICU نوشته بشیر امامی در قالب فایل PDF و در ۲۹ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود جزوه کتاب پرستاری مراقبت های ویژه بخش اول ICU

بخش مراقبت‌های ویژه یا آی سی یو از بخش‌های تخصصی در بیمارستان است که خدمات مراقبت‌های ویژه پزشکی را به بیماران ارائه می‌دهد. بخش مراقبت‌های ویژه همچنین با نام‌های آی‌تی‌یو (Intensive therapy unit), (Intensive Treatment Unit) و سی‌سی‌یو (Critical Care Unit) نیز شناخته می‌شود. کادر پزشکی آموزش دیده مانند پزشکان مراقبت‌های ویژه و پرستاران مراقبت‌های ویژه در این بخش فعالیت می‌کنند. بیماران معمولاً با بیماری‌ها و موارد تهدید کنندهٔ زندگی مانند سندرم زجر حاد تنفسی و شوک عفونی و پس از جراحی‌های عمده و با خطر بالا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.

در این بخش، بیماران به‌ طور لحظه‌ای و شبانه‌ روزی تحت پایش قرار داشته و درمان‌ها به صورت تهاجمی و نیمه تهاجمی انجام می‌شود. منظور از نیمه‌ تهاجمی سامانه‌های پایش مستقیم مانند اندازه‌گیری مستقیم فشار خون درون سرخ‌ رگ یا درون جمجمه و ایجاد و تحریک تنفس درون نای توسط دستگاه تنفس مصنوعی است. بیشتر تجویز دارویی، داروهای مراقبت ویژه بوده که به بیماران داده می‌شود. بخش مراقبت قلبی ریوی که به اختصار به آن سی پی یو نیز می‌گویند در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌ است، و در اینجا امید به زندگی برای بیماران وجود دارد.

فهرست:

فصل اول: سیستم تنفسی
فصل دوم: بررسی بیماران با اختلال تنفسی
فصل سوم: برقراری راه هوایی مصنوعی
فصل چهارم: اکسیژن درمانی

مطالعه بیشتر