دانلود خلاصه فصل ششم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی ppt

دانلود خلاصه فصل ششم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
150,000 تومان 11,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه فصل ششم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل ششم (ساحت مسئولیت پذیری) کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای نوشته احد فرامرز قراملکی می باشد که با فرمت ppt در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود خلاصه فصل ششم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی ppt

مقدمه

انسان در چه قلمرویی از زندگی اش از مسئولیت اخلاقی برخوردار است؟

انسان در چه قلمرویی از زندگی دارای مسئولیت اخلاقی نیست؟

به نظر شما ساحت مسئولیت پذیری آدمی چه قلمروهایی دارد؟

طرح مسئله

تعریف اخلاق به مسئولیت پذیری در قبال حقوق دیگران، گستره قلمرو اخلاق را نشان می دهد. سوال مهمی وجود دارد که انسان در چه قلمرویی از زندگی اش از مسئولیت اخلاقی برخوردار است؟ سوال دقیق تر این است که انسان در چه قلمرویی از زندگی دارای مسئولیت اخلاقی نیست؟ هر جا انسان و افعال اختیاری وی باشد، مسئولیت نیز همانجاست. تامل در ساحت فراه دامن مسئولیت آدمی، قلمروهای مختلفی از آن را ترسیم می کند که این قلمروها ارتباط گسترده ای با هم دارند. در مواضع مختلفی فرد در قلمرویی بر مسئولیت های اخلاقی خود وقوف و اشراف دارد ولی در قلمرو دیگری با مسئولیت های خود آشنا نیست و در مواضعی نیز بین قلمروها تعارض رخ می دهد.

برای مثال فرد نمی تواند بین مسئولیت خود در خریم خانواده و حریم شغل تعادل ایجاد کند. حل تعارضات اخلاقی که از مهم ترین مباحث اخلاق حرفه ای است در گرو شناخت قلمروهای مختلف مسئولیت پذیری آدمی است؛

لذا شناخت ساحت اخلاق نقش مهمی در پایبندی به آن دارد.

دیدگاه شما: به نظر شما ساحت مسئولیت پذیری آدمی چه قلمروهایی دارد؟

آزمون دیدگاه شما

برای نقد نظر شما می توان این پرسش را به میان آورد که قلمروهای مختلف مسئولیت پذیری آدمی تابع چه متغیری است؟

چرا اخلاق حوزه های گوناگونی می پذیرد؟ تامل در این پرسش ملاک ارزیابی پیشنهاد شما را در خصوص قلمروهای مسئولیت پذیری ارائه می دهد. رفتار ارتباطی را به منزله مفهوم مهمی در تعریف اخلاق اخذ کردیم.

تحلیل عنصر وابسته به این مفهوم، قلمرو اخلاق را نشان می دهد.

مطالعه بیشتر