دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
150,000 تومان 11,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل چهارم (عملکرد امروز کامیابی فردا) کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای نوشته احد فرامرز قراملکی می باشد که با فرمت ppt در ۲۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب درآمدی بر اخلاق حرفه‌ای فرامرز قراملکی

طرح مسئله

از مسئولیت‌ پذیری تا قانون‌ مندی

نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در موفقیت سازمان

نقش اخلاق حرفه‌ای در نظام مشارکت

آثار فراسازمانی اخلاق حرفه‌ای

اخلاق اصیل، اخلاق ابزار انگارانه

نتیجه

جوانه‌های اندیشه

در فصل‌های پیشین عوامل موفقیت سازمانی را جستجو کردیم. موفقیت در گرو رابطه آسان و درست محیط با سازمان است و تسهیل و تصحیح ارتباط محیط با سازمان محتاج‌ ایجاد اعتماد محیط به آن است. اعتمادآفرینی فرزند پیشبینی پذیری است و پیشبینی پذیری در گرو قانون‌مندی سازمان در همه شئون حرفه است. در بحث قانون‌مندی دو معضل مهم قابل بحث است:

آیا آیین‌نامه و مقررات به طور کلی موجه اند؟

چگونه می‌توان به نحو استثناء ناپذیر قانونمند شد؟

مسئله نخست به قبل از وضع قانون مربوط است. پیش از وضع قانون و مقررات باید به ممیزی آن‌ها در ترازوی اخلاق پرداخت و‌ این نیاز قانون به اخلاق را نشان می‌دهد. انصاف، عدالت و احسان از شاخص‌های مهم ممیزی اخلاقی قانون است. مسئله ‌این فصل جستجو از رمز و راز قانون‌مندی است. چگونه می‌توان از قانون‌گریزی پرهیز کرد و در همه شرایط قانون‌پذیر بود. برخی مدیران در شرایط بحرانی سازمان و در مواضعی که تبعیت از قانون متحمل ضرر می‌گردد، به قانون‌گریزی می‌گروند. از مصادیق آن می‌توان به مالیات‌گریزی و معاملات اندرونی در معاملات اوراق بهادار اشاره کرد. عده‌ای قانون‌گریزی را نوعی فراست و زیرکی می‌دانند. قانون‌گریزی معضل زیان‌باری است و زیرکی پنداشتن آن معضل دردناک‌تری است. چگونه می‌توان‌ این معضل را درمان کرد؟ فرآیند قانون‌پذیر ساختن سازمان چیست؟

مطالعه بیشتر