دانلود جزوات درس تکنیکهای پالس و دیجیتال در قالب فایل pdf

دانلود جزوات درس تکنیکهای پالس و دیجیتال در قالب فایل pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
34mb
نویسنده
دسته بندی
120,000 تومان 9,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوات درس مدارهای پالس و دیجیتال در قالب فایل pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوات درس تکنیکهای پالس و دیجیتال در قالب فایل pdf و در سه فایل پی دی اف و در مجموع ۱۹۹ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتویات فایل:

۱- جزوه فصل اول کلیات و تعاریف دکتر سعید نصری در ۱۶ صفحه

۲- جزوه درس تکنیک پالس دکتر معتمدی با سر فصلهای ۱- مقدمه ۲- پاسخ مدارهای خطی و سیگنالهای پالسی ۳- پاسخ مدارهای غیر خطی به سیگنالهای پالسی ۴- مولتی ویبراتورها ۵- مولدهای موج مورب ۶- کاربردهای تقویت کننده عملیاتی در تکنیک پالس ۷- زمان سنج ۵۵۵ ۸- گیتهای منطقی در ۶۱ صفحه

۳- جزوه درس تکنیک پالس برگرفته از ۱- تحلیل و طراحی مدارات تکنیک پالس نوشته دیوید بل ۲- اصول و طراحی مدارات تکنیک پالس دکتر محمدی ۳- تکنید پالس دکتر ادیبی در ۱۲۲ صفحه

دانلود جزوات درس تکنیکهای پالس و دیجیتال 

درس تکنیک پالس یکی از دروس مهم دوره کارشناسی رشته مهندسی برق به خصوص گرایش الکترونیک است ولی مفاهیم ارائه شده در این درس برای تمام دانشجویان مهندسی برق لازم و ضروری است. در درس مدارهای الکتریکی ۱ و ۲ و همین طور درس مدارهای الکترونیک ۱ و ۲، اغلب سیگنال های ورودی مدارات را سینوسی و یا ضربه و پله در نظر می گیرند، در حالی که سیگنال های مدارات الکتریکی و الکترونیکی واقعی، به ندرت از نوع سینوسی یا ضربه و پله هستند.

نکته مهم این است که پاسخ مدارات الکتریکی خطی به سیگنال سینوسی، یک ترم سینوسی با همان فرکانس ورودی ولی با دامنه و فاز متفاوت است. اما پاسخ برای ورودی های پالس کاملاً متفاوت است و پاسخ مدارات الکتریکی و الکترونیکی به ورودی های پالس با سیگنال پالس اولیه کاملاً متفاوت است. از همه مهم تر اینکه، هنگام طراحی مدارات الکتریکی باید به نکات ظریفی دقت کنیم که اغلب این نکات از آنالیز این مدارات به ورودی های پالس به دست می آیند.

مثلاً در الکترونیک ۱ می خوانیم که از ترانزیستور می توان به عنوان یک کلید الکترونیکی استفاده کرد ولی در این آموزش نشان خواهیم داد که اگر فرکانس قطع و وصل کردن ترانزیستور بالا باشد، در این صورت ترانزیستور نقش یک کلید را بازی نخواهد کرد. پس در هنگام انتخاب ترانزیستور باید مشخصات دقیق ترانزیستور را در نظر گرفت.

مطالعه بیشتر