پاورپوینت درس مبانی برنامه ریزی محیط زیست

پاورپوینت درس مبانی برنامه ریزی محیط زیست
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
30,000 تومان 19,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت و اسلایدهای درس مبانی برنامه ریزی محیط زیست می باشد که با فرمت ppt در ۱۴۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت و اسلایدهای درس مبانی برنامه ریزی محیط زیست:

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت است از محیطی که در آن فرآیند حیات با محیط فیزیکی پیرامون آن جاری و دارای کنش متقابل باشد.

محیط زیست از طبیعت، جوامع انسانی، و نیز فضاهایی که با فکر و به دست انسان ساخته شده اند تشکیل می شود و دارای مقیاسی نسبی است که از اتاق محله و شهر گرفته تا پارک ملی، کوهستان ها و دریاها، وتا کل فضای زیستی کره زمین(زیست کره) امتداد پیدا می کند.

عدم نگرش سیستمی ،جامع و فرا رشته ای

منجربه :

تخصص گرایی افراطی(و حکایت فیل و تاریکی )

عدم شناخت بهتر مسائل

توّهم حل مسئله و نادیده گرفتن مسائلWICHED

توّهم حل مسئله:

مسئله حل نشده بلکه از یک زمان به زمان دیگر(راه حل امروز به مسئله فردا) و یا از یک مکان به مکان دیگر منتقل شده

 برنامه ریزی محیط زیست

صاحب نظرانی مانند دیوید اف، برنامه ریزی را “فرایندی برای تعیین اقدامات آتی مناسب، از طریق یک سری انتخاب های منطقی” می دانند.

از اینرو برنامه ریزی محیط زیست عبارتست از “بکاربردن فرایند برنامه ریزی برای بهره برداری پایدار، حفاظت، یا حل مشکلات محیط زیست”.

از طرف دیگر به برنامه ریزی محیط زیست فرآیند تخصیص عملکردها به مکان فضایی متناسب به فعالیت ها و سازگاری با محیط طبیعی نیز گفته می شود.

با این خصوصیات برنامه ریزی محیط زیست با استفاده از اطلاعات بیوفیزیکی و اجتماعی – فرهنگی سعی دارد تا امکانات و محدودیت های مربوط به استفاده از سرزمین را با در نظر گرفتن اصول توسعه پایدار و در خور، برای عملکرد پایدار محیط زیست، تعیین و پیشنهاد نماید.

بطور کلی برنامه ریزی محیط زیست عبارتست از کوشش اندیشمند آدمی برای اتخاذ بهترین تصمیماتی که رفاه آدمی و توسعه پایدار را فراهم می کند.

توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری است که محیط های طبیعی نیازی به برنامه ریزی انسان ندارد به عبارت دیگر طبیعت نیازی به برنامه ریزی انسان ندارد، بلکه این محیط های انسان ساخت و یا محیط های شهری هستند که می بایست برای بقا و حیات خود و جهت سازگاری با طبیعت برنامه ریزی نمایند…

مطالعه بیشتر