کاربران گرامی ،محتوای این پست شامل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین فایل نقش خدمات در اقتصاد می باشد که با فرمت pdf در ۵۲ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
دانلود فایل نقش خدمات در اقتصاد pdf
در ادبیات علم اقتصاد از بخشهای اقتصادی (کشاورزی، صنعت و خدمات) بهعنوان موتور رشد و توسعه اقتصادی نام برده میشود. (لیندن و محمود، ۲۰۰۷) بخش خدمات اقتصاد که بهعنوان فاز سوم از توسعه در اقتصاد کشورهای توسعهیافته، بعد از بخش کشاورزی و صنعت (فازهای اول و دوم توسعه در گذر زمان)، جایگاه مناسبی در دهههای اخیر به خود اختصاص داده، سهم قابلتوجهی در رشد، توسعه و همچنین اشتغالزایی در اقتصاد کشورهای مذکور دارد.
تعریف بخش خدمات به دلیل پیچیدگیهای موجود در انواع فعالیتهای این بخش و تنوع بالای فعالیتها و ستاندههای آن کاملاً دقیق و جامع نبوده و در طی تاریخ تعاریف متعددی از آن ارائه شده است. اولین دسته از تعاریف مرتبط با فعالیتهای خدماتی به آنها بهعنوان پسماندی نگاه میکردند که تمامی چیزها بهغیراز مواد اولیه (استخراجی) و بخش صنعت را که به ترتیب به آنها بخشهای اولیه و ثانویه در اقتصاد اطلاق میشد در بر میگرفت.
بعدها فعالیتهای اقتصادی بر اساس تئوری سهبخشی، به سه بخش مواد خام (بخش اول)، تولیدی (بخش دوم) و خدمات (بخش سوم) تقسیم شدند که این نوع دستهبندی توسط دانشمندانی همچون آلن فیشر، کالین کلارک و جین فوراستیه در اواسط قرن بیستم توسعهیافته بود. اما بهنوعی تعریف نوین خدمات را میتوان به استفان وارگو و رابرت لوش نسبت داد؛ آنها خدمات را بهصورت «بهکارگیری قابلیتها از طریق فعالیتها، فرآیندها و عملکردها برای سود خود یا دیگری» تعریف میکنند…