بازیافت و تفکیک از مبدا در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش

بازیافت و تفکیک از مبدا در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 9,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت بازیافت و تفکیک از مبدا می باشد که با فرمت ppt در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

در حال حاضر در کشور ما ۴۰ تا ۴۳ هزارتن پسماند شهری تولید می کنیم . از این مقدار ۶۰ % الی ۷۰ % مواد آلی را شامل می شود ، که در منازل استفاده می کنیم این مواد پسماندهای تر غذایی است. و ۳۰ درصد باقیمانده هم چیزی در حدود ۹ درصد کاغذ ۵، درصد پلاستیک و مابقی پارچه، چوب و .. که اکثراً قابل بازیافت هستند.

اگر این بازیافت مطلوب انجام شود چیزی به نام دفن در خصوص زباله های قابل بازیافت وجود نخواهد داشت و بنابر این زمین کمتری استفاده می شود .

کارشناسان پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست معتقد ند یکی از راههای موفق برای رسیدن به بازیافت مطلوب چه کمپوست ، چه بازیافت معمولی، تفکیک از مبدا است .درصورتیکه برنامه ریزی، تمرکز در این مقوله بیشتر شود مطمئناً بازیافت هم مطلوب شده و دیگر بازیافت غیر اصولی و غیر بهداشتی نخواهیم داشت.

از این روی می بایست با آشنا نمودن عموم مردم با معضلات و مشکلات زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از تولید زباله و دفع نامناسب آن، مشارکت بیش از پیش مردم را جلب نماییم تا در ساختن جامعه ای عاری از هرگونه آلودگی از همکاری آنها بهره مند باشیم و در پرتو تعامل سازنــده، فردای روشنی برای فرزندان این مرز و بوم ترسیم نماییم.

فهرست جامع ترین پاورپوینت بازیافت و تفکیک از مبدا در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش :

مقدمه

تاریخچه

پسماند یا زباله چیست؟

انواع پسماند

پسماندهای عادی

پسماندهای پزشکی

پسماندهای ویژه

نمونه هایی از پسماندهای ویژه

پسماندهای کشاورزی

پسماندهای صنعتی

مشکلات ناشی از عدم رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی زباله

آلودگی محیط زیست

آمار تولید زباله

سیستم عملکردی مدیریت پسماند

سیستم نظارتی مدیریت پسماند

اصلاح الگوی مصرف و کاهش تولید زباله

بازیافت زباله

مدیریت مواد زائد جامد Solid Waste Management

سیستم های مختلف بازیافت

کمپوست سازی

فرآیند بیو گاز

و…

مطالعه بیشتر