دانلود جزوه حقوق بازرگانی تطبیقی و اسلامی ویرایش جدید

دانلود جزوه حقوق بازرگانی تطبیقی و اسلامی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 9,900 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس حقوق بازرگانی تطبیقی و اسلامی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۴۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه حقوق بازرگانی تطبیقی و اسلامی ویرایش جدید:

مفهوم و اهمیت حقوق بازرگانی:

مجموعه حقوق و قواعدی است که روابط بازرگانان و اعمال بازرگانی را بررسی و تنظیم می کند.امور مربوط به تجار و شرکت های تجاری و روابط و معادلات تجاری را تعریف و تنظیم می نماید و دولت ضامن اجرای آن است. این دانش به افراد کمک می نماید تا از فعالیت های بازرگانی و تجارتی خود، از جمله تشکیل قراردادها، حمایت از مصرف کنندگان و مسائل مالی، آگاهانه عمل کنند و آشنائی با این دانش برای افرادی که از زمینه حقوق و وکالت فعالیت می کنند موضوعی اساسی است.

قلمروهای تجارت در حقوق اسلام:

فقها و حقوق دانان مسلمان با استناد به تعدادی از آیات قرآن و سنت پیامبر به شمردن نمونه هایی پرداخته اند که نظام حقوقی اسلام از قلمرو تجارت پذیرفته و به آن توصیه کرده است.از فقه، احکام و مسائل فراوانی وجود دارد که شامل شئون مختلف زندگی انسان می باشد که بخشی از این احکام مربوط به معاملات و نقل و انتقالات و فعالیت های اقتصادی و مالی می باشد.

از این درس به آن دسته از احکام فقهی که بیشترین کاربرد را از تولید،توزیع و مصرف برای جامعه دارد پرداخته می شود زیرا دانستن احکام فقهی مورد نیاز بازرگانان موجب می شود تا معاملات و مبادلات این افراد هرچه بیشتر از چارچوب احکام اینی و شرعی قرار گیرد و همچنین اموال و دارائی های حلال آنان با مال حرام، یا شبه ناک و یا مشکوک مخلوط نشود.

مطالعه بیشتر